REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Na zdj. Tesco Bistro - gastronomiczny koncept sieci Tesco

Na zdj. Tesco Bistro - gastronomiczny koncept sieci Tesco (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Co czwarty polski internauta uważa, że w przyszłości sklepy będą sprawowały wiele funkcji, np. będą łączyły restauracje z możliwością przygotowania przez kucharzy produktów zakupionych w sklepie - wynika z raportu "Future of Food 2017", którego partnerem było Tesco.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Przewidywania wielu Polaków są odwrotne od tego, co obserwujemy aktualnie na rynku handlowym. Podczas gdy w rzeczywistości powierzchnia przeciętnego sklepu w Polsce od lat maleje - co widzimy zwłaszcza po hipermarketach skręcających w kierunku kompaktowości - aż 18 proc. przebadanych  osób jest zdania, że w najbliższych latach sklepy "będą rosły, staną się jeszcze większe niż dziś oraz oferować będą jeszcze bogatszą ofertę produktów". Podobny odsetek osób (16 proc.), uważa, że w sklepach stacjonarnych nic się nie zmieni.

Jednocześnie aż co czwarty badany zadeklarował, że w przyszłości nie będzie sklepów stacjonarnych, a jedzenie zamawiać będziemy tylko online, z dostawą do domu. Co piąty Polak wskazał, że sklepy będą mniejsze i wyspecjalizowane oraz że będą opierały się na lokalnych, świeżych produktach. Taki sam odsetek osób uznał, że w przyszłości będziemy zamawiać jedzenie bezpośrednio od dostawców - rolników czy rzeźników.

W raporcie "Future of Food 2017" czytamy, że już dziś wiele sklepów, szczególnie wielkopowierzchniowych, spełnia coraz więcej funkcji. - Markety i hipermarkety kooperują z lokalnymi rynkami i oferują dostawy do domu oraz łączą w sobie możliwości restauracji (na miejscu z produktów sklepowych przygotowywane są dania, które można zjeść np w specjalnie wyznaczonej strefie) i kawiarni, w których można wypić kawę - napisali autorzy raportu.

Jak zauważyli, w sklepach wspomnianych formatów można też płacić za usługi, wypłacić pieniądze podczas płacenia za zakupy, a także się ubezpieczyć. - Ponadto nadal pełnią ważną funkcję społeczną: ludzie lubią oglądać, smakować, dotykać, szczególnie jeśli chodzi o produkty świeże, takie jak owoce i warzywa. Na naszych oczach sklepy zmieniają się coraz bardziej i wciąż przyciągają całe masy klientów - twierdzą autorzy raportu, powołując się na badania Nielsena, z których wynika, że aż dla 61 proc. badanych tradycyjne zakupy spożywcze są miłym i angażującym doświadczeniem, oraz że taki odsetek osób po prostu lubi zakupy.

W raporcie "Future of Food 2017" znalazło się także zestawienie, w jakich miejscach Polacy kupują produkty świeże: owoce i warzywa oraz mięso. Okazuje się, że 25 proc. przebadanych osób owoce i warzywa kupuje najczęściej w marketach, a 17 proc. w hipermarketach. Podobnie jest w przypadku mięsa - w ten produkt w hipermarketach i supermarketach zaopatruje się 21 proc. przebadanych osób, a w marketach 18 proc. W przydomowych sklepikach 16 proc. Polaków kupuje owoce i warzywa, a 11 proc. mięso. 12 proc. osób zadeklarowało, że produkty kupuje od rolników i hodowców, a 11 proc. po owoce i warzywa chodzi na lokalne ryneczki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony