REKLAMAPszczółka - baner główny - Coffe Amo (luty 2018)

(fot. Skitterphoto, Pixabay.com)

W 2019 roku władze Warszawy opracują dokument, który określi zasady dostaw towarów na terenie miasta. Jeszcze w tym roku przygotowana zostanie duża analiza systemu dostaw towarów - dowiedział się serwis wiadomoscihandlowe.pl.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach

Warszawa, podobnie jak duże aglomeracje, boryka się z poważnymi problemami komunikacyjnymi. Korki, brak miejsc parkingowych czy możliwości dostarczania towarów bez blokowania pasów ruchu to tylko niektóre z nich. Władze miasta są tego świadome. 

Jak informowaliśmy w listopadzie 2017 r., wiceprezydent m.st. Warszawy, Renata Kaznowska, zadeklarowała utworzenie Systemu Logistyki Miejskiej. To program, który ma kompleksowo uporządkować kwestię organizacji dostaw towarów i przesyłek kurierskich w wybranych obszarach w strefie śródmiejskiej. Zgodnie z ówczesną deklaracją, w 2018 roku miałoby powstać opracowanie dotyczące tego zagadnienia. Następnie władze Warszawy planowały wdrożyć w życie zmiany.

Prace nad opracowaniem potwierdził Tomasz Kunert z wydziału prasowego m.st. Warszawy. W tym roku planowane jest zlecenie opracowania pt. „Organizacja dostaw towarów w m.st. Warszawa – analiza”. - Po zrealizowaniu w roku 2018 opracowania inwentaryzacyjnego oraz przeprowadzeniu procesu partycypacyjnego interesariuszy i zebraniu doświadczeń w tej dziedzinie stosowanych w innych miastach, w roku 2019 zostanie opracowany dokument określający zasady dostaw towarów w m.st. Warszawie - informuje przedstawiciel biura prasowego.

W dokumencie znajdą się m.in. konkretne działania inwestycyjne i organizacyjne dla poszczególnych obszarów miasta. Podstawowe założenia systemu pojawiły się już w projekcie Warszawskiej Polityki Mobilności. Dokument oczekuje na przyjęcie przez Radę Warszawy.

Projekt Warszawskiej Polityki Mobilności przewiduje m.in. stworzenie Systemu Logistyki Miejskiej, "jako kompleksowego rozwiązania organizacji dostaw towarów i przesyłek kurierskich w wybranych obszarach w strefie śródmiejskiej". WPM zakłada wydzielenie obszarów, nazywanych "zielonymi strefami", ze ściśle określonymi zasadami prowadzenia dostaw.

Co obejmują te zasady? Po pierwsze, są w nich zawarte ograniczenia dotyczące okresów prowadzenia dostaw (tylko w określonych porach dnia) oraz ograniczenia dotyczące czasu załadunku i wyładunku towaru (np. do 30 minut). Druga kwestia dotyczy wskazywania miejsc postoju dla pojazdów towarowych w pasach drogowych ulic (np. w zatokach, na wybranych pasach autobusowych poza godzinami szczytu, na pasach ruchu), także przy założeniu konieczności dostarczenia towaru pod drzwi z wykorzystaniem dodatkowych urządzeń, takich jak wózki.

W dokumencie wskazano m.in. na współpracę z centrami logistycznymi i przewoźnikami przy ustalaniu tras i okresów ruchu samochodów towarowych, miejsc załadunku i rozładunku pojazdów czy wykorzystywanych środków transportu - np. przy dostawach e-commerce dla klientów indywidualnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~HK 1 5 dni temu

    To jeszcze do tego należy dołożyć śmieciarki. Panowie ruszają w miasta o 7 (chyba) i działają w godzinach szczytu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"