REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - 100 lat Niepodległości (wrzesień 2018)
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Menadżerowie z branży FMCG podkreślają zalety pracy w trybie home office.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Serwis inwestycje.pl powołując się Ewę Koszyniuk, Recruitment Consultant FMCG w firmie HRK podaje, że perspektywa pracy zdalnej cieszy się wśród pracowników coraz większym zainteresowaniem.

Przedsiębiorstwa z branży FMCG przodują wśród firm, gdzie możliwość home office nie jest tematem tabu. Ewa Koszyniuk zauważa jednak, że mimo dużego przyzwolenia ze strony pracodawców na wykonywanie obowiązków zawodowych poza biurem, ciągle jesteśmy daleko za USA czy krajami skandynawskimi. Według ubiegłorocznych danych Banku Światowego w Polsce tylko 6% ludzi pracuje zdalnie, podczas gdy w Szwecji oraz Danii odsetek ten już wynosi 15%.  

Z doświadczenia ekspertów HRK FMCG wynika, że głównym powodem niechęci wpisania home office do statutu firmy jest dla zarządzających, m.in. brak jakiejkolwiek możliwości kontroli efektywności i czasu pracy podwładnego.

Firma zrealizowała badanie, w którym wzięło udział 250 pracowników branży FMCG zajmujących stanowiska od Junior po Group Key Account Managera. Jedno z pytań dotyczyło czynników, które mogą być motywujące w przypadku zmiany pracy. Na szczycie listy uplasowała się możliwość wyższych zarobków oraz awans stanowiskowy, ale tuż za nimi znalazła się możliwość pracy w systemie home office, która jest ważniejsza niż precyzyjnie określona ścieżka kariery czy ciekawszy system premiowy.

W ocenie ekspertów HRK, temat home office jest szczególnie istotny w kontekście stanowisk sprzedażowych. Jest kilka głównych argumentów podnoszonych przez handlowców w dyskusji o pracy zdalnej.  Key account managerowie czy przedstawiciele handlowi często są rozliczani „za efekt”. Spędzają dużo czasu u klienta czy w podróżach służbowych. Ich główne zadanie polega na utrzymywaniu dobrych relacji z klientem, więc nieraz ważniejszym okazuje się miejsce zamieszkania bliżej jego siedziby głównej niż swojej „firmy-matki”.

Pewne jest to, że wielu pracodawców zaczyna zdawać sobie sprawę, że możliwość home office może być dodatkowym czynnikiem motywującym do pozostania w firmie (albo nawiązania współpracy). Zanim jednak dogonimy w tym zakresie zachodnie kraje, musimy poczekać na odpowiednie regulacje w prawie oraz zmianę naszej mentalności - podkreślają eksperci.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony