REKLAMAKongres Mięsny 2018 - baner główny
Rafał Szczepkowski, prezes Harper Hygienics (fot. mat. prasowe)

Rafał Szczepkowski, prezes Harper Hygienics (fot. mat. prasowe)

Gwałtowny wzrost przychodów w firmie Harper Hygienics. Producent wyrobów pod markami: Cleanic, Kindii i Presto Clean mimo to pozostaje pod kreską. 

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Firma zanotowała od początku roku 174,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,4 mln zł zysku EBITDA. Grupa zakończyła okres 9 miesięcy 2017 stratą netto w wysokości 4,6 mln zł.

Jak podaje Harper Hygienics, w tym roku firma zanotowała spadek zysku brutto ze sprzedaży o 18 proc. oraz obniżenie rentowności brutto ze sprzedaży. Wszystko przez wzrost cen surowców oraz zmiany struktury sprzedaży w segmentach - zwiększenie zamówień w kanale dyskontowym.

Po bardzo trudnym pierwszym kwartale 2017 r., w drugim kwartale 2017 r. spółka zanotowała znaczący wzrost sprzedaży, który był kontynuowany również w trzecim kwartale (+11,3 proc. k/k, +37,6 proc. r/r). W rezultacie Harper Hygienic w II kwartale 2017 odzyskało rentowność EBITDA, utrzymując ją również w kolejnym kwartale. Zysk EBITDA za III kwartał 2017 wyniósł 3,3 mln zł. Łącznie po III kwartałach 2017 Grupa osiągnęła 4,4 mln zł zysku EBITDA. Grupa zanotowała także dalszą poprawę rentowności operacyjnej, notując w III kwartale zysk operacyjny na poziomie 475 tys. zł (wobec straty w III kwartale 2016 oraz wobec zysku operacyjnego na poziomie 290 tys. zł w II kwartale 2017).  

W trzecim kwartale 2017 r. sprzedaż Harper Hygienics S.A. wzrosła o 38 proc. r/r. Pozytywne trendy w sprzedaży zanotowano także na ważnych rynkach eksportowych – w trzecim kwartale sprzedaż na rynku rosyjskim wyniosła 4,8 mln zł (za okres 1-3Q łącznie 11,5 mln zł) oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie w trzecim  kwartale wyniosła 6,7 mln zł (za okres 1-3Q łącznie 25,8 mln zł). Ponadto w trzecim kwartale 2017 sprzedaż na rynku polskim wzrosła o 50 proc. r/r do 48,6 mln zł (za 1-3Q łącznie 114,7 mln zł), co było głównie efektem zwiększenia sprzedaży w segmencie włókniny. 

- Dzięki pozyskaniu w I półroczu inwestora branżowego, udało nam się odzyskać ekspozycję na rynki Rosji i Europy Środkowo-Wschodniej, tak jak zapowiadaliśmy. Widocznym efektem są dynamiczne przyrosty sprzedaży w pełni widoczne w III kwartale.   Pozyskaliśmy solidne wsparcie finansowe i strategiczne dla naszych planów rozwojowych.  Efektem współpracy z Grupą Cotton Club jest kontynuacja wzrostu sprzedaży włókniny w kanale B2B, w okresie III  kwartałów 2017 wzrost ten osiągnął 40% rok do roku - mówi Rafał Szczepkowski, prezes zarządu Harper Hygenics.

Według danych Nielsen za okres 12 miesięcy zakończonych w sierpniu 2017, na rynku polskim Harper Hygienics jest liderem we wszystkich kategoriach (płatki, patyczki, chusteczki kosmetyczne i chusteczki  gospodarcze) jako producent „brandów”, jak i marek własnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"