REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Z punktu widzenia kursów walut sytuacja zapowiada się stabilnie. Tym, co martwi dystrybutorów herbaty, jest nieprzewidywalna pogoda. A przecież herbaty z najlepszych plantacji nie da się zastąpić surowcem z innej części świata bez szkody dla jakości.
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Cena herbaty na światowych rynkach rośnie. – Spowodowane jest to kilkoma czynnikami. W 2012 roku w Kenii, która jest największym światowym eksporterem czarnej herbaty, były mrozy i susza, które zaszkodziły zbiorom. Dodatkowo, pora monsunowa, obfitująca w niezwykle ulewne deszcze, przełożyła się na zbiory w Indii i Sri Lance – wyjaśnia Katarzyna Dalewska z firmy Unilever Polska (marki Lipton, Saga, Brooke Bond).
Jeśli takim krajom, jak Sri Lanka, Indie i Kenia nie uda się wrócić do poziomu produkcji sprzed 2011 roku, to herbata będzie drożeć. Szczególnie dotyczy to producentów wyrobów premium. Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, zapewnia, że dystrybuowana przez niego marka Dilmah, niezależnie od doraźnej koniunktury, nie sięgnie po herbaty z tańszych niż Sri Lanka źródeł, nie zacznie pakować mieszanek (blendów) niewiadomego pochodzenia, nie pokusi się o wprowadzenie tańszych, a przez to mniej szczelnych opakowań. – Jesteśmy przekonani, że polscy konsumenci docenią determinację jakościową Dilmah i spore ich grono pozostanie marce wierne, choć prawdopodobnie będą musieli za nią zapłacić więcej. Nadal przecież między podobnie pakowanymi produktami Dilmah i innych marek różnica cen jest relatywnie niewielka, podczas gdy różnica jakościowa ogromna – mówi Witomski. Firma, którą reprezentuje od lat, propaguje kulturę picia herbaty dobrej jakościowo, odpowiednio zebranej i zabezpieczonej hermetycznym opakowaniem.
Także reprezentujący firmę Levant (dystrybutor herbaty Ahmad Tea) Filip Kudyński podkreśla, że herbata, będąca produktem naturalnym, skorelowana jest z warunkami klimatycznymi, a te są niestety nieprzewidywalne, co wpływa na ceny giełdowe. – Ten szczególnie istotny warunek dotyczy producentów markowych, gdzie wykluczone jest stosowanie surowca zamiennego z innej części świata – mówi Kudyński.



Będziemy wspierać i herbaty czarne, i owocowe

W 2013 roku marki Lipton i Saga nie zapomną nawet o najbardziej wymagających konsumentach. Zamierzamy wspierać marketingowo herbatę czarną: nowego Liptona Yellow Label z esencją herbacianą i Sagę, która również zaskoczy bogatym smakiem i aromatem. Herbatki owocowe także pokażą się z nowej perspektywy, co wynika z dużej chęci konsumentów do spróbowania czegoś nowego.
Katarzyna Dalewska, Unilever Polska



Przede wszystkim edukacja

O szczegółach planowanych działań marketingowych nie odważymy się mówić przed ich realizacją. Ogólnie rzec biorąc, w 2013 roku będziemy prowadzić działania komunikacyjne podkreślające te wszystkie walory herbaty Dilmah, które wskazują na jej autentyczność. Z tego też względu zamierzamy kłaść nacisk na informacyjny, a nie reklamowy aspekt komunikacji.
Tomasz Witomski, Gourmet Foods



Wierzymy w potencjał nowości

Istotne dla rozwoju marki Ahmad Tea w Polsce jest wprowadzanie nowości, które mają szansę na długookresowy rozwój. Sukcesy na tym polu zachęcają do dalszych prac – tegoroczne nowości powinny trafić do handlu jeszcze na wiosnę. Pomocny w rozwoju nowych produktów będzie nowo uruchomiony park maszynowy w angielskim zakładzie.
Filip Kudyński, Levant





(ATE)

Wiadomości Handlowe, Nr 1 (121) Styczeń 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony