REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)
Hamujący rynek herbaty ożywić mają liczne nowości oraz świąteczne serie limitowane. Producenci wierzą, że Wielkanoc przynajmniej w części zrekompensuje ubiegłoroczne spadki sprzedaży.
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)

Segment herbat czarnych traci na wartości. Konsumenci coraz częściej wybierają herbaty Earl Grey, zielone lub owocowe, które notują wzrosty sprzedaży – informuje Katarzyna Dalewska odpowiedzialna za marki Lipton i Saga w firmie Unilever Polska. Jej zdaniem obecny rok będzie dla sektora pełen wyzwań. – Na pewno wciąż będą się pojawiać agresywne promocje konsumenckie, co jest zrozumiałe w czasach spowolnienia gospodarczego – przyznaje Maciej Rymski z Teekanne Polska. Podkreśla, że mimo obserwowanych spadków sprzedaży, spożycie czarnej herbaty utrzymuje się na poziomie porównywalnym do poprzedniego roku.

– Nie sprawdziły się wróżby przepowiadające zniknięcie z półek herbaty czarnej. To wciąż najczęściej wybierany rodzaj herbaty i z pewnością długo jeszcze tak będzie – uzupełnia Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods, importera marki Dilmah. Pod koniec 2012 roku firma wprowadziła do sprzedaży linię Dilmah Story of Tea w kolorowych puszkach prezentowych.

To nie regaty

Kryzys dotknął sprzedaż herbat w mniejszym stopniu niż przewidywano. – To produkt pierwszej potrzeby i wciąż pijemy jej

bardzo dużo. Cała kategoria jest stabilna wewnętrznie, a zachodzące w niej zmiany można porównać raczej do ruchu tankowców niż do emocjonujących regat – opisuje obrazowo Tomasz Witomski.
Polacy poszukują nowych smaków herbat. – Na nowo odkrywana jest herbata zielona i jej prozdrowotne właściwości. Rośnie też popularność produktów premium – mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate. Z nowości firma oferuje Minutkę z dodatkiem miodu, cytryny, lipy i witaminy C oraz Loyd Warming Tea – owocowe herbaty z dodatkiem rozgrzewających przypraw.

– Konsumenci szukają zarówno wysokiej jakości, jak i nietypowych połączeń smakowych – przekonuje Maciej Rymski. Niedawno Teekanne Polska rozbudowała portfolio o mieszankę herbat owocowych w kilku wariantach: o smaku jabłek i cynamonu (Magic Apple), imbiru i cytryny (Ginger & Lemon), malinowo­‑jeżynową z czarną porzeczką (Forest Fruit), zieloną z żurawiną i malinami (Green Tea Canberry­‑Raspberry) oraz miętę z miodem (Mint & Honey).

Świąteczne niespodzianki

Do Wielkanocy producenci przygotowują się już od stycznia. – Aż 98 proc. Polaków deklaruje spożywanie herbaty, a święta wielkanocne sprzyjają jej zwiększonej konsumpcji. Co roku w tym okresie odnotowujemy dwucyfrową dynamikę sprzedaży, którą widać już na kilka tygodni przed Wielkanocą – mówi Anna Piątkowska­‑Wełyczko z Amber Spark. Na początku br. należąca do firmy marka Irving powiększyła się o Herbatę dla Wyjątkowej Osoby, która jest połączeniem białej herbaty z płatkami kwiatów róży i nagietka. Atrakcyjna szata graficzna opakowania nadaje produktowi prezentowy charakter.

– Z okazji świąt przygotowaliśmy promocję dla herbat Lipton i Saga, w ramach której konsument otrzymuje więcej torebek w tej samej cenie – mówi Katarzyna Dalewska. Okolicznościowe zestawy przygotowała również Teekanne Polska – to podstawki w kształcie czajniczka, dołączone do wybranych herbat czarnych i zielonych. – Liczymy, że wzorem lat ubiegłych, limitowane edycje zestawów będą się dobrze sprzedawać. W okresie świątecznym sporą popularnością cieszą się nasze kolekcje: Word of Fruits, Green & White, Black Tea oraz Magic Winter. W skład każdej wchodzą wyselekcjonowane i oddzielnie pakowane herbaty, dzięki czemu aromaty nie mieszają się – opisuje Maciej Rymski.

Inną filozofią kieruje się firma Gourmet Foods. – Obserwujemy zmęczenie ciągłymi promocjami. Ile puszek i kolorowych kubków można zmieścić w kuchennych szafkach? Dlatego staramy się od czasu do czasu sprawić konsumentom niespodziankę, oferując herbaciany kalendarz, etniczne figurki ze Sri Lanki czy dodatkową porcję herbaty. Półka premium nie musi i nie powinna być nadmiernie stymulowana gadżetami. Dobrze, jeśli konsumenci dokonują wyboru ze względu na jakość, a nie przypadkowe dodatki – uważa Tomasz Witomski. W okresie Wielkanocy firma wprowadzi do sprzedaży herbacianą bombonierkę z sezonowym motywem – w sam raz na świąteczny podarunek.

Sebastian Szczepaniak

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony