REKLAMASegafredo Selezione - banner główny (30.03-05.04)

Zaledwie przed kilkoma dniami niemieckie media informowały, że Grupa Metro negocjuje ostatnie szczegóły odnośnie sprzedaży sieci handlowej Real. Dziś wiadomo już, że udało się podpisać umowę w tej sprawie z konsorcjum inwestycyjnym składającym się z SCP Group i X-Bricks.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 10% - Belka w artykułach (marzec-kwiecień 2020)
Hipermarket sieci Real na warszawskim Okęciu. Zdjęcie archiwalne

Hipermarket sieci Real na warszawskim Okęciu. Zdjęcie archiwalne (fot. materiały własne)

Teraz na drodze do formalnego przejęcia sklepów Real, jeszcze przed kilkoma laty obecnych również w Polsce (nasz oddział Reala został odkupiony przez Auchan), stoi już tylko niemiecki urząd antymonopolowy.

Zgodnie z umową, SCP Group przejmie 100 proc. udziałów w Realu, a zatem zarówno hipermarkety, dział sprzedaży internetowej, 80 nieruchomości oraz powiązane spółki. Następnie SCP zamierza wejść w partnerstwo z X+Bricks Group, niemieckim inwestorem specjalizującym się w nieruchomościach, który wesprze SCP w "repozycjonowaniu portfolio".

Jak informuje SCP, nawet w perspektywie długoterminowej Reale w części lokalizacji będą kontynuować swoją działalność. Zaznaczono jednak, że odbędzie się to "albo pod marką Real, albo pod szyldem innego detalisty". W komunikacie SCP podkreślono zarazem, że "większość sklepów Real zostanie sprzedanych innym niemieckim retailerom, w oddzielnych transakcjach", a niektóre sklepy zostaną podzielone na mniejsze powierzchnie, które wykorzystane zostaną do innych celów.

Zapewniono, że przynajmniej 50 kluczowych sklepów Real będzie kontynuować działalność pod tym szyldem przez 24 miesiące. SCP przyznaje jednak, że może dojść do zamknięcia około 30 placówek z powodu ich nierentowności. Digitalowy biznes Reala ma zostać sprzedany podmiotowi trzeciemu.

W skład sieci Real wchodzi obecnie 276 sklepów hipermarketowych i supermarketowych, które wyceniane są łącznie na ok. 1 mld euro. Grupa Metro zdecydowała się na ich pozbycie m.in. ze względu na niepewną przyszłość przyszłość formatu hipermarketowego, ale także w związku z chęcią skupienia się na hurtowej i dystrybucyjnej części biznesu, czyli hurtowniach Metro/Makro Cash&Carry.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony