REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (06-10.04.2020)
Honorata Jarocka ekspertka z agencji Mintel dużo mówiła o wpływie trendu prozdrowotnego na rynek wyrobów mięsnych

Honorata Jarocka ekspertka z agencji Mintel dużo mówiła o wpływie trendu prozdrowotnego na rynek wyrobów mięsnych (Fot. Wiadomości Handlowe)

Honorata Jarocka, Senior food and drink analyst w agencji badawczej Mintel, która wzięła udział w debacie "Sektor mięsny stawia na ekologię, zdrowie i bezpieczeństwo" towarzyszącej Kongresowi Mięsnemu podkreśliła, że zdrowie jest bardzo istotnym elementem, ktory wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Dotyczy to całego koszyka spożywczego, również mięsa.
 

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

- Nasze dane konsumenckie wskazują, że ok. 40 proc. respondentów w Polsce ogranicza spożycie mięsa właśnie z uwagi na zdrowie. To oczywiście deklaracja, ale wyraźnie wskazuje na postawę konsumentów. Prawie połowa badanych wskazuje na pochodzenie mięsa, i chodzi tu głównie o kraj - mięso z Polski cieszy się ogromnym zaufaniem - choć pochodzenie to dla wielu osób także marka - zaznaczyła Jarocka. 

Uzupełniła, że około 40 proc. respondentów mówi o tym, że jest dla nich ważny jest aspekt środowiskowy, mówiąc o ograniczaniu ilości spożywanego mięsa. Przy wyborze produktów konsumenci kierują się także dobrostanem zwierząt (ok. jedna trzecia). Blisko 80 proc. wykazuje zainteresowanie rodzajami opakowań nadającymi się do recyklingu. Duże znaczenie mają certyfikaty organiczne, na które zwraca uwagę 20 proc. konsumentów. 

Honorata Jarocka zaznaczyła, że Mintel, prognozując trendy, które będą aktualne w 2030 roku, uważa, że konsumenci nie zrezygnują z mięsa, ale nową mantrą będzie "mniej, ale lepiej". To jej zdaniem szansa dla producentów wyrobów mięsnych premium.

- Udział wariantów premium z kategorii mięsa i wędlin, wprowadzonych na rynek globalnie przez ostatnich pięć lat, sięga 8-9 proc. Europa odpowiada za największą liczbę wdrożeń takich produktów - stwierdziła ekspertka z Mintela. Dodała, że większość wyrobów mięsnych premium nawiązuje do trendu czystej etykiety oraz dobrostanu zwierząt. 

- Teraz zaczyna być ważne, by oferować produkty, które będą dobrym rozwiązaniem dla konsumentów o różnych potrzebach, np. osób, które nie jedzą mięsa. Głęboko wierzę w to, że uda się pogodzić biznes z tymi różnymi oczekiwaniami - podsumowała Honorata Jarocka. Zaznaczyła, że nawet ogromne koncerny inwestują w laboratoria, w których prowadzą prace nad alternatywami mięsa. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony