REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 06.08.2019)
Honorata Jarocka, starszy analityk rynku żywności i napojów w firmie Mintel

Honorata Jarocka, starszy analityk rynku żywności i napojów w firmie Mintel (fot. mat. pras.)

Europejskie produkty mięsne pozostają pod wpływem zmieniającego się otoczenia konkurencyjnego, a także ewoluujących oczekiwań konsumentów. Jednym z ważniejszych trendów wpływających na tę kategorię jest zwiększona potrzeba przejrzystości i naturalności wraz z odniesieniem do kwestii dobrostanu zwierząt hodowlanych.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Żeby zdobyć zaufanie klientów, trzeba w jasny sposób przekazywać informacje dotyczące pochodzenia mięsa, a także łańcucha dostaw. Producenci skupiają większą uwagę na tematach związanych z dobrostanem zwierząt. 

Kampanie reklamowe

Popularnym uzupełnieniem komunikacji poprzez opakowanie są kreatywne kampanie reklamowe, które są ukierunkowane na podkreślanie korzyści etycznych i środowiskowych. Jednym z ciekawszych przykładów była kampania z 2018 roku brytyjskiej sieci Marks & Spencer, która miała na celu promowanie „identyfikowalności” mięsa wołowego. Działając w oparciu o hasło „We trace it so you can trust it” (my to śledzimy, zatem możesz zaufać naszym produktom), M&S deklarował, że jest jedyną siecią w Wielkiej Brytanii, która jest w stanie prześledzić drogę każdego kawałka wołowiny w swojej ofercie w oparciu o próbki DNA.

Nowe mody i nurty dietetyczne

Kategoria produktów mięsnych, mimo swojej silnej pozycji w codziennym menu, mocniej odczuwa zmiany zachodzące w zwyczajach żywieniowych konsmentów, które w coraz większym stopniu podlegają modom i nowym nurtom dietetycznym wspieranym przez media. Dodatkowo, rosnące obawy związane ze zdrowiem i środowiskiem powodują, że wiele osób przestaje jeść mięso lub je go mniej. Stąd utrzymanie lojalności i zaufania konsumentów jest kwestią priorytetową. Wzrasta znaczenie i częstotliwość występowania oświadczeń z grupy etycznych i środowiskowych na nowych wdrożeniach produktowych. 

Innowacje w zgodzie z trendami

Z danych z bazy Global New Products Database (GNPD) firmy Mintel wynika, że w okresie 12 miesięcy do grudnia 2018 roku w Europie pojawiło się 23% innowacji z tego typu deklaracjami, co stanowi wzrost z 14% odnotowanych pięć lat wcześniej. Jest to spójne z preferencjami i oczekiwaniami europejskich konsumentów – ponad siedmiu na dziesięciu respondentów we Włoszech uważa za istotne podawanie szczegółowych informacji o pochodzeniu produktów mięsnych, zaś podobny odsetek konsumentów we Francji i w Polsce wskazuje, że dobrostan  zwierząt jest dla nich czymś ważnym, ci ludzie nie kupiliby mięsa zwierząt, które hodowane były w złych warunkach.

Regionalizm i czysta etykieta

Ciekawym przykładem produktowym wpisującym się wyżej opisane oczekiwania konsumenckie jest pierś kurczaka marki Gårdsand Lerstang pochodząca z rynku norweskiego. Komunikat na opakowaniu mówi o tym, że są to produkty pochodzące od zwierząt, które żyły przeciętnie 60-70 dni i były karmione lokalną karmą. Kolejny wart uwagi przykład to Artisan Finnebrogue Naked Bacon z Wielkiej Brytanii. Jest to wprowadzony na początku 2018 roku bekon bez azotynów i numerów E. Zawiera naturalne substancje nadające smak, pochodzące ze środziemnomorskich owoców i przypraw.

Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony