REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)

Hortex potwierdził wreszcie oficjalnie informację, o której w branży lodowej mówi się od miesięcy – pod rządami nowego właściciela, funduszu Mid Europa Partners, potentat rynku soków i mrożonek wchodzi w wartą ponad 2 mld zł kategorię lodów. Gracz, który zna od podszewki specyfikę branży mrożonkowej, może zamieszać w zamrażarkach.

REKLAMAPurella - SuperMusli - Belka w artykułach (16-31.12.2019)
Paweł Gurgul, prezes firmy Hortex

Paweł Gurgul, prezes firmy Hortex (Fot. materiały prasowe)

Hortex bardzo oszczędnie informuje o swoich planach na rynku lodów. Poniedziałkowy komunikat prasowy jest lakoniczny: - Hortex poszerza swoją ofertę o linię lodów, które będą dostępne w wybranych sieciach handlowych. Lody Hortex oparte są na składnikach najwyższej jakości i charakteryzują się bardzo wysoką zawartością owoców – czytamy. Jest też komentarz wiceprezesa Grupy Hortex Dawida Borowca: – Wartość rynku lodów w Polsce przekracza 2 mld zł i dynamicznie rośnie. Ze względu na swoją historię, marka Hortex nadal silnie kojarzy się z lodami. Dlatego chcemy wykorzystać potencjał marki w tym szybko rosnącym segmencie oraz naszą ekspertyzę w produkcji i dystrybucji najwyższej jakości produktów z owoców i warzyw – mówi Borowiec. Tyle oficjalnych informacji.

Nieoficjalne sygnały z branży wskazują, że w pierwszej kolejności Hortex skupi się na wprowadzeniu swoich sorbetów do placówek kanału nowoczesnego, choć mówi się, że będą też testy w sklepach mniejszych, kojarzonych z rynkiem tradycyjnym. Oznaczałoby to, że w dalszej kolejności mrożonkowy potentat „przyatakuje” mniejsze placówki, na które przypada większość sprzedaży lodów impulsowych (to te produkty w sezonie odpowiadają za ponad trzy czwarte obrotów kategorii). Podobno nowości lodowe będą dostępne w sieciach Lidl i Biedronka, z którymi Hortex od dawna współpracuje.

Jak ustaliliśmy Hortex dołączy do kategorii z szerokim asortymentem – na nowe portfolio lodów i sorbetów składa się nie kilka, a kilkanaście indeksów. Pytanie w jaki sposób i jak szybko firma zamierza zaistnieć w kategorii. – Jeśli Hortex będzie chciał budować dystrybucję również w tradycyjnym kanale detalicznym i w jakiś sposób połączy warunki [na lody i mrożonki – red.], to dystrybutorzy, którzy żyją głównie ze sprzedaży lodów marek Koral, Algida i Zielona Budka mogą znaleźć się trudnej sytuacji – uważa Andrzej Kraszewski, prezes specjalizującej się w dystrybucji mrożonek firmy Ren.

Hortex nie jest jedynym nowym graczem, który w tym sezonie wprowadzi do zamrażarek swoje produkty. Wśród nich są też producenci słodyczy – do debiutanta z ubiegłego roku, firmy Colian, w tym sezonie dołączają m.in. Wawel (alians z Unileverem), Lotte Wedel i Ferrero (współpracuje z Unileverem). To wszystko firmy, które dostarczają na rynek produkty znanych marek, niejednokrotnie liderów lub wiceliderów w swoich kategoriach. Czyli i tu strategia będzie uwzględniała o oferty łączone. Jakie konsekwencje może mieć to dla rynku?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ok 1 9 miesięcy temuocena: 100% 

    A kolejny etap pewnie jogurty ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony