REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020

PRAWO I FINANSE

prawo i finanse w handlu

 

12 grudnia 2019, 14:52

(fot. Pixabay CC0)

 EuroCommerce oraz inni członkowie unijnej platformy ds. marnowania żywności ponownie zobowiązali się do współpracy ze wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw w celu ograniczenia marnotrawstwa. 

REKLAMA

Dyrektor generalny EuroCommerce Christian Verschueren, przemawiając podczas dzisiejszej konferencji, podkreślił potrzebę holistycznego podejścia do ograniczenia marnotrawienia żywności: – Pozytywny wkład naszego sektora w ograniczenie marnotrawienia żywności, jeśli ma być skuteczny, musi być uzupełniony działaniami władz publicznych. Potrzebujemy decydentów, aby sytuacja prawna i opodatkowanie darowizn żywności były dużo jaśniejsze i bardziej sprzyjające. Mają one stworzyć odpowiednie warunki dla zdrowej żywności, której nie można sprzedać, aby dotrzeć do osób, które mogą najwięcej z niej skorzystać – argumentował Christian Verschueren.

Sprzedaż detaliczna i hurtowa odpowiada za mniej niż 5% łącznego marnotrawienia żywności w całym łańcuchu dostaw, ale mimo to branża ciężko pracuje ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, w tym konsumentami, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Organizacja wspierana jest przez Unię Europejską, aby zmniejszyć o połowę ilość odpadów do 2030 roku. Chodzi m.in. o następujące działania:

- współpracę z partnerami wyższego szczebla, poprzez optymalizację planowania i przechowywania towarów, logistyki i dostawy;
- zarządzanie marnotrawieniem żywności w sklepach;
- kontakt z konsumentami poprzez kampanie informacyjne.

Ponieważ marnotrawienie żywności ma niezaprzeczalne konsekwencje środowiskowe, społeczne, ale także ekonomiczne, sektor dystrybucyjny bardzo poważnie podchodzi do tego problemu. Koszt marnotrawienia żywności i obniżki cen dla sprzedaży detalicznej w Europie szacuje się na około 13 mld euro, czyli 1,6% całkowitej sprzedaży, a więc skuteczne rozwiązanie problemu przynosi korzyści zarówno komercyjne, jak i środowiskowe. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony