REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny

(fot. mat. prasowe)

Otwarcie Punktu Odbioru Zamówień sieci Ikea w Białymstoku jest piątym tego typu przedsięwzięciem szwedzkiego giganta w Polsce. Firma coraz mocniej inwestuje w małe projekty, których celem jest wzmocnienie pozycji w obszarze e-commerce. Sprzedaż internetowa to dla firmy szansa na zwiększenie zasięgu dotarcia, ale także ograniczenie kosztów ekspansji, które generuje otwieranie tradycyjnych sklepów i parków handlowych.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Nowy punkt wystartował 1 sierpnia w centrum handlowym Auchan Produkcyjna w Białymstoku. Okoliczni mieszkańcy mogą odbierać w nim towary zamówione przez telefon lub internet. Oprócz tego pomocą służą pracownicy sieci.

- Chcemy być coraz bliżej naszych klientów aby zapewnić im stały i łatwy dostęp do produktów i inspiracji Ikea - poinformowali w komentarzu przedstawiciele sieci.

Koncept uruchomiony w Białymstoku nie jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem w kraju. Jako pierwsi w Polsce z możliwości odbioru zamówień bez dostępu do wielkiego sklepu Ikea mogli skorzystać mieszkańcy Opola. Punkt odbioru zamówień wystartował w grudniu 2016 roku. Dziś w całej Polsce jest już pięć tego typu projektów - oprócz Opola i Białegostoku, są zlokalizowane również w Rzeszowie Kaliszu i Szczecinie.

Placówki wyróżnia niewielka powierzchnia. Dla przykładu, nowy punkt w Białymstoku jest największy spośród dotychczas otwartych. Ma zaledwie 240 mkw. (360 mkw. razem z częścią logistyczną i socjalną). Dla porównania, jeden z ostatnio otwartych "tradycyjnych" sklepów Ikea w Lublinie (połowa 2017 roku) ma aż 35 tys. mkw.

To pokazuje, że Ikea stawia coraz większy nacisk na mniejsze formaty. - Nieustannie rozwijamy nowe kanały sprzedaży i staramy się, aby nasi klienci mogli robić zakupy w najwygodniejszy dla nich sposób - brzmi komunikat sieci.

To odpowiedź na aktualne trendy rynkowe. Jak wynika z badania Barometr E-Shopper 2017, opracowanego na zlecenie DPDgroup, w 2017 roku w całej Europie meble były ósmą najczęściej kupowaną kategorią produktów przez internet. Zakupy w ten sposób zrobiło 21 proc. Europejczyków, a zainteresowanie takim zakupem wyraziło 43 proc. ankietowanych. Według deklaracji DPD, w Polsce popularność tej kategorii była wyższa niż średnia unijna.

Ikea rozwijając nowy format reaguje na to, co dzieje się w zachodniej Europie i USA. Tam "wrogiem publicznym nr 1" stał się Amazon. Zażartym przeciwnikiem firmy jest m.in. Donald Trump. Wielu ekspertów i felietonistów zwraca uwagę na rosnące znaczenie giganta dla przeciętnych konsumentów. Firma rozwija działalność w wielu różnych kierunkach (logistyka, nowe technologie, AI, rozrywka, handel w internecie czy sprzedaż detaliczna żywności), zdobywając w nich coraz silniejszą pozycję. By nie dać się pokonać, inne firmy muszą ubiegać działania giganta. Amazona w Polsce z własnym sklepem jeszcze nie ma. To szansa dla Ikei.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony