5 grudnia 2019
Sieć handlowa Netto powiększyła się o dwie lokalizację – w Bytomiu i Oławie. Nowe placówki będą funkcjonowały zgodne z założeniami konceptu 3.0.
W 2018 roku sprzedaż karpi na rynku krajowym wyniosła 20,8 tys. ton, z czego ponad 80 proc. sprzedano w grudniu. W 2019 roku polscy hodowcy zaoferują do sprzedaży nawet 21 tys. ton...
Według tegorocznej edycji raportu Uber Eats FoodCast za tym przysmakiem kuchni meksykańskiej, uplasowały się odpowiednio: pizza, poke bowls i shawarma. W badaniu przeanalizowano...
4 grudnia 2019
3 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
2 grudnia 2019
Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży Bio warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl Polska, która...
28 listopada 2019
27 listopada 2019
Jak wylicza „Rzeczpospolita”, odsetek niesolidnych płatniczo firm w sektorze transport i gospodarka magazynowa należy do jednego z najwyższych w całej gospodarce i...
Jest ich ponad 18 tys., są winni w sumie 1,3 mld zł i stanowią duże ryzyko dla bezpieczeństwa obrotu gospodarczego. Krajowy Rejestr Długów ostrzega przed multidłużnikami...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
międzynarodowe sieci handlowe
Tylko u nas
7 sierpnia 2018, 08:50
Cezary Szczepański
(fot. mat. prasowe)
Otwarcie Punktu Odbioru Zamówień sieci Ikea w Białymstoku jest piątym tego typu przedsięwzięciem szwedzkiego giganta w Polsce. Firma coraz mocniej inwestuje w małe projekty, których celem jest wzmocnienie pozycji w obszarze e-commerce. Sprzedaż internetowa to dla firmy szansa na zwiększenie zasięgu dotarcia, ale także ograniczenie kosztów ekspansji, które generuje otwieranie tradycyjnych sklepów i parków handlowych.
Nowy punkt wystartował 1 sierpnia w centrum handlowym Auchan Produkcyjna w Białymstoku. Okoliczni mieszkańcy mogą odbierać w nim towary zamówione przez telefon lub internet. Oprócz tego pomocą służą pracownicy sieci.
- Chcemy być coraz bliżej naszych klientów aby zapewnić im stały i łatwy dostęp do produktów i inspiracji Ikea - poinformowali w komentarzu przedstawiciele sieci.
Koncept uruchomiony w Białymstoku nie jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem w kraju. Jako pierwsi w Polsce z możliwości odbioru zamówień bez dostępu do wielkiego sklepu Ikea mogli skorzystać mieszkańcy Opola. Punkt odbioru zamówień wystartował w grudniu 2016 roku. Dziś w całej Polsce jest już pięć tego typu projektów - oprócz Opola i Białegostoku, są zlokalizowane również w Rzeszowie Kaliszu i Szczecinie.
Placówki wyróżnia niewielka powierzchnia. Dla przykładu, nowy punkt w Białymstoku jest największy spośród dotychczas otwartych. Ma zaledwie 240 mkw. (360 mkw. razem z częścią logistyczną i socjalną). Dla porównania, jeden z ostatnio otwartych "tradycyjnych" sklepów Ikea w Lublinie (połowa 2017 roku) ma aż 35 tys. mkw.
To pokazuje, że Ikea stawia coraz większy nacisk na mniejsze formaty. - Nieustannie rozwijamy nowe kanały sprzedaży i staramy się, aby nasi klienci mogli robić zakupy w najwygodniejszy dla nich sposób - brzmi komunikat sieci.
To odpowiedź na aktualne trendy rynkowe. Jak wynika z badania Barometr E-Shopper 2017, opracowanego na zlecenie DPDgroup, w 2017 roku w całej Europie meble były ósmą najczęściej kupowaną kategorią produktów przez internet. Zakupy w ten sposób zrobiło 21 proc. Europejczyków, a zainteresowanie takim zakupem wyraziło 43 proc. ankietowanych. Według deklaracji DPD, w Polsce popularność tej kategorii była wyższa niż średnia unijna.
Ikea rozwijając nowy format reaguje na to, co dzieje się w zachodniej Europie i USA. Tam "wrogiem publicznym nr 1" stał się Amazon. Zażartym przeciwnikiem firmy jest m.in. Donald Trump. Wielu ekspertów i felietonistów zwraca uwagę na rosnące znaczenie giganta dla przeciętnych konsumentów. Firma rozwija działalność w wielu różnych kierunkach (logistyka, nowe technologie, AI, rozrywka, handel w internecie czy sprzedaż detaliczna żywności), zdobywając w nich coraz silniejszą pozycję. By nie dać się pokonać, inne firmy muszą ubiegać działania giganta. Amazona w Polsce z własnym sklepem jeszcze nie ma. To szansa dla Ikei.
To nowo utworzone stanowisko w strukturach sieci. Bartłomiej Pucek wcześniej rozwijał produkty
Ikea Retail w Polsce podsumowała miniony rok finansowy 2018/19, w którym sprzedaż wzrosła
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
zdjęć: 8
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.