REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)
Na zdj. restauracja Ikea zlokalizowana wewnątrz sklepu sieci

Na zdj. restauracja Ikea zlokalizowana wewnątrz sklepu sieci (fot. Wikimedia Commons/Shwangtianyuan, na lic. CC BY-SA 3.0)

Szwedzka sieć marketów meblowych Ikea od lat intensywnie rozwija ofertę gastronomiczną. Restauracje sklepowe sieci cieszą się ogromną popularnością. Według szefa spółki zależnej Ikea Food Services, firma jest już 6. największą pod względem sprzedaży siecią placówek gastronomicznych na świecie. Obecnie Ikea eksperymentuje z usługą dostaw żywności do domu.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Założyciel sieci Ikea Ingvar Kamprad zwykł mawiać, że „trudno się robi interesy z ludźmi o pustych żołądkach”. Ta filozofia doprowadziła sieć – mniej czy bardziej przypadkowo – do pozycji wielkiego gracza na rynku gastronomicznym.

– Nasza pozycja rynkowa przynosi nam nowe okazje biznesowe, co wiąże się jednak z odpowiedzialnością. Chcemy należeć do liderów działań na rzecz zdrowej i pozyskiwanej w sposób zrównoważony żywności – zapewnia Michael La Cour, dyrektor zarządzający Ikea Food Services AB.

Firma aktywnie zmierza do realizacji tego celu. Menedżer podaje przykład uwielbianych przez miliony ludzi na całym świecie szwedzkich klopsików, które od niedawna dostępne są także w postaci wegetariańskiej, w cenie niższej od oryginału La Cour podkreśla, że niewiele firm zdecydowałoby się na wprowadzenie do oferty produktu konkurencyjnego wobec swojego flagowego dania i przywołuje przykłady kolejnych zdrowych dań, dostępnych w przysklepowych restauracjach sieci – przekąsek, napojów czy nawet probiotyków.

Szwedzka firma zapewnia, że już na koniec roku finansowego 2017 była 6. największą siecią gastronomiczną świata. Ikea nie ujawnia danych sprzedażowych z tego segmentu, można jednak wyborazić sobie skalę biznesu, biorąc pod uwagę popularność reatauracji sieci oraz fakt, że w w 2017 r. jej markety odwiedziło w skali globalnej ponad 936 mln osób, a 2,3 mld klientów skorzystało w tym okresie z serwisu Ikea.com.

Ta druga liczba jest o tyle istotna, że Ikea rozpoczęła właśnie testy usługi dostaw potraw gastronomicznych do domu. Informuje o tym serwis Co.Design, który uzyskał potwierdzenie tego faktu ze strony przedstawicieli sieci. Jej rzecznik odmówił jednak podania bliższych szczegółów, zasłaniając się faktem, że przedsięwzięcie jest jeszcze na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Nie wiadomo zatem czy firma zamierza dostarczać potrawy gorące, gotowe do spożycia, czy np. chłodzone i gotowe do podgrzania lub mrożone.

Na koniec 2017 r. Ikea miała 403 placówki stacjonarne w 49 krajach świata, w tym placówki franczyzowe. W roku finansowym 2018 sieć wypracowała okresie przychody rzędu 38,8 mld euro.

Źródło: ikea.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony