REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)

(fot. IKEA)

11 lutego IKEA Kraków na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak będzie w każdy wtorek. To tylko część rozwiązań, które mają ułatwić robienie zakupów i podnieść komfort przebywania w sklepie osobom nadwrażliwym sensorycznie.

REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

IKEA Kraków dołączyła właśnie do miejsc, wprowadzających tzw. „ciche godziny”. Krakowski sklep szwedzkiej sieci poszedł jednak o krok dalej, „wyciszając” obiekt na cały dzień. Od 11 lutego 2020 roku w każdy wtorek osoby nadwrażliwe sensorycznie zrobią zakupy w IKEA Kraków w bardziej przyjaznych warunkach.

Na cały dzień przyciemnione zostanie oświetlenie, a ekspozycja będzie częściowo wygaszona. Wyłączone zostaną też wszystkie ekrany, znikną reklamy i komunikaty dźwiękowe. Wyjątkiem będzie jedynie informacja o zbliżającym się zamknięciu sklepu, ta jednak zostanie odczytana stonowanym głosem przez pracownika.

To nie koniec udogodnień. Osoby, które w trakcie wizyty w sklepie będą potrzebować odreagować napięcie, mogą skorzystać ze specjalnej strefy przeznaczonej do wyciszenia się. W miejscu tym dominują stonowane barwy i nastrojowe, nieinwazyjne oświetlenie. We wszystkie wtorki IKEA Kraków udostępnia też uprzywilejowane kasy dla osób ze spectrum autyzmu, oznaczone logo akcji.

Pojawiło się ono również na wydzielonych toaletach dla rodzica z dzieckiem, a we wszystkich łazienkach suszarki zastąpione zostały papierowymi ręcznikami. Ponadto IKEA chcąc uwrażliwić pracowników na problemy osób ze spektrum autyzmu, zorganizowała dla nich szereg szkoleń i spotkań z ekspertami, którzy tłumaczą, jak osoby nadwrażliwe sensorycznie postrzegają świat i dlaczego wykazują nietypowe zachowania.

Wtorki Przyjazne Sensorycznie wprowadzone zostały przy wsparciu merytorycznym krakowskiego Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci z Autyzmem „ZACISZE”. Przedstawiciele organizacji przeprowadzili w sklepie audyt, na podstawie którego wdrożono szereg udogodnień podnoszących komfort zakupowy osób ze spektrum autyzmu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pozhoga 1 miesiąc temuocena: 100% 

    Bardzo potrzebna jest ta dbałość o promil klientów. Prawie tak bardzo jak o tą masę ludzi, których uczucia religijne zostały podeptane przez tego pracodawcę - zmuszającego pracowników do akceptacji chorej ideologii. IKEI podziękowałem, więcej zakupów tam nie zrobię. Pozdrawiam,

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony