REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Pokój rodzinny, inspirowany serialem The Simpsons

Pokój rodzinny, inspirowany serialem The Simpsons (Źródło: ikea.com)

Ikea rozpoczęła nową kampanię marketingową „Ikea Real Life Series”, w ramach której odtworzyła wystrój wnętrz trzech kultowych seriali telewizyjnych – Friends, The Simpsons oraz Stranger Things. Kampania została pierwotnie wdrożona na potrzeby rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale wywołała prawdziwy szał w mediach społecznościowych na całym świecie i jest komentowana w niezliczonych światowych miediach, więc szybko może zwiększyć zasięg.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Ikea w swojej kampanii nie posługuje się tytułami seriali, operuje tylko sloganem „Ikea Real Life Series”. Na stronie internetowej sieci, dedykowanej dla konsumentów ze ZEA, można obejrzeć trzy w pełni urządzone wnętrza nazwane Room for families, Room for mates oraz Room for everyone. Wszystkie meble i elementy wystroju pochodzą z oferty Ikea.

Jednak fani seriali telewizyjnych szybko zorientowali się, że wnętrza jakoś im się kojarzą z ulubionymi produkcjami. Szczególnie pokój rodzinny wydaje się dziwnie znajomy, nieco kreksówkowy w charakterze. Nie trzeba było wiele czasu, by źródło inspiracji projektantów Ikei zostało ujawnione przez Internautów – to kultowy serial rysunkowy dla dorosłych, The Simpsons. Wkrótce ustalono też, że pozostałe wnętrza zostały zainspirowane serialami Friends oraz Stranger Things.

Pomysł marketingowy chwycił. Ruch w bliskowschodnich placówkach sieci podskoczył o 50 proc.

Branżowy portal Adweek w rozmowie z twórcami kampanii z firmy Publicis Spain ustalił, że kryła się za nią idea nawiązania do popkulturowych pasji konsumentów, jako że dzisiaj sieci handlowe potrzebują nie tylko kupujących, ale też fanów. Początkowo na liście propozycji znalazło się aż 60 popularnych seriali, z których ostatecznie wybrano trzy, kierując się dwom kryteriami – globalną popularnością oraz „ikoniczną stroną wizualną” serii – chodziło o to, by wykorzystywana w nich scenografia była na tyle charakterystyczna, aby widzowie bez trudu rozpoznali oglądane wielokrotnie wnętrza.

Co niezwykle ciekawe, autorzy kampanii nie muszą wnosić żadnych opłat licencyjnych na rzecz właścicieli seriali, ponieważ w kampanii nigdy nie pojawia się tytuł żadnego z nich, żaden związany z nimi znak graficzny czy postać, a wszystkie sprzęty i meble – z wyjątkiem elektroniki i książek – pochodzą z regularnej oferty Ikea. Prawa do nazwy niejako wykupili fani tych produkcji, a cała kampania jest z jednej strony hołdem dla seriali, a z drugiej wywołuje u publiczności nostalgiczne wspomnienia.

Źródła: ikea.com, adweek.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
REKLAMA
do góry strony