REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)

Liczba paczkomatów InPost w Polsce to 4800 urządzeń. Tym samym liczba punktów odbioru i nadania przesyłek tej firmy przekroczyła liczbę placówek własnych Poczty Polskiej. InPost stara się docierać do coraz mniejszych miejscowości. Urządzenia są instalowane m.in. przy marketach Dino w całej Polsce.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)
InPost ma już 4800 paczkomatów

InPost ma już 4800 paczkomatów (mat. prasowe)

Według raportu serwisu Furgonetka.pl paczkomaty InPost są najczęściej oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych. 74 proc. dużych sklepów oraz 44 proc. małych i średnich oferuje dostawę do paczkomatów.

– Sieć paczkomatów InPost jest coraz większa i dostępna w coraz mniejszych miejscowościach. Już dziś łatwiej jest nadać czy odebrać przesyłkę w Paczkomacie, niż w placówce pocztowej. Rozwijamy kolejne usługi, jakie może oferować paczkomat. Docelowo urządzenie to, zarządzane z poziomu smartfona, będzie automatyczną i dostępną 24 godziny placówką – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3 proc., a przez Kuriera InPost o 45,5 proc.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów przy sklepach Dino w całej Polsce.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

– Jako inwestor jesteśmy zadowoleni z rozwoju InPost – zarówno pod względem sieci i dostępności paczkomatów, jak i z dynamicznie rosnącego wolumenu przesyłek. Firma cały czas rośnie szybciej niż rynek e-commerce, co pozwala na oczekiwanie kolejnych bardzo dobrych wyników – podkreślił Nick Rose, dyrektor zarządzający Advent International.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 30

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 15
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~wd 5 9 dni temu

    Rozwijają się

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wikol 4 9 dni temu

    im więcej tym lepiej . kciuki pozaciskane

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~hj 3 23 dni temu

    No i co z tego. Poczta polska zatrudnia w każdej placówce kilkoro ludzi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Tomek567 2 23 dni temu

    A niedługo może mieć 0.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obywatel 1 23 dni temu

    Chciałem zapytać, a co z nadzorem budowlanym ,czy paczkomat to obiekt budowlany ,czy trzeba pozwolenie z urzędu??

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony