REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (25-31.03.2019)

Firma logistyczna Inpost dostarczyła w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3 proc., a przez Kuriera Inpost o 45,5 proc. Na koniec roku Inpost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)
Rafał Brzoska, prezes firmy InPost

Rafał Brzoska, prezes firmy InPost (Inpost)

W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 Inpost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8 proc. więcej rok do roku, w tym paczkomaty notowały wzrost o 92,10 proc., a Kurier Inpost o 23,06 proc.

- W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele – sieć Paczkomatów wzrosła do blisko 4500. Całoroczna dynamika po raz kolejny pokazała, że rośniemy znacznie szybciej niż rynek i przekroczyła 50 proc. rok do roku. Rynek e-commerce ma wciąż doskonałe perspektywy i rośnie w tempie niecałych 20 proc. r/r. Tymczasem nasze wolumeny rosły ponad dwukrotnie szybciej. Było to możliwe także dzięki naszym amerykańskim inwestorom, którzy uwierzyli w potencjał Inpostu i zapewnili nam stabilne, wieloletnie finansowanie. Pozwoliło to zbudować najszybciej rosnącego operatora logistycznego w naszej części Europy – mówi Rafał Brzoska, prezes Inpost.

Firma planuje dalszy intensywny rozwój i wprowadzenie kolejnych innowacyjnych rozwiązań. - Także na ten rok planujemy projekty, które zaskoczą naszą konkurencję. Nie zmieniamy naszej długofalowej strategii. Zamierzamy być numerem jeden w Polsce i jesteśmy na najlepszej drodze, aby ten plan zrealizować – podkreślił Brzoska.

Ponadto Inpost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów Inpost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30 proc. floty Inpost będą stanowić samochody elektryczne. Inpost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów Inpost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce.

We wrześniu 2018 roku Inpost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla Inpost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i Inpost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

W 2018 roku Inpost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5 proc. rok do roku
  • 56,3 proc. wzrost wolumenu przesyłek do paczkomatów r/r
  • 45,5 proc. wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do paczkomatów przekroczyły 92 proc.

wpisz opis

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~samantha 3 miesiąc temu

    @Sprzedawca jest to nie do sprawdzenia ale uwierz że jakbyś zrezygnował z opcji paczkomat to część kupujących rezygnuje z ciebie z automatu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kaa 2 miesiąc temu

    Przyznaję jestem wielką fanką, często korzystam szczególnie z paczkomatów więc cieszy mnie ich rozwój, im więcej tym lepiej dla mnie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Sprzedawca 1 2 miesiące temu

    Raczej znów spadnie skoro wyzyskują od sprzedawców na dodatkowych opłatach weryfikacji paczek. Sumując to sprzedawcy finansują niby niskie ceny za paczkomaty i allegro smart z własnej kieszeni.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony