REKLAMAROS-SWEET - baner główny (sierpień 2018)
Ville Voipio podczas Kongresu Rynku FMCG 2018

Ville Voipio podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 (Wiadomości Handlowe)

RFID (ang. radio frequency identification) to rozwiązanie, które pozwala kontrolować przepływ towaru od momentu jego wytworzenia, aż do chwili, gdy trafi w ręce konsumenta. ­– To jedną z najistotniejszych technologii w kontekście łańcucha dostaw, jeżeli chodzi o opakowania – mówił na Kongresie Rynku FMCG 2018 Ville Voipio, Senior Manager, Business Development, Intelligent Packaging Flagship z firmy Stora Enso.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

RFID to technologia, dzięki której za pomocą fal radiowych możliwe jest identyfikowane przedmiotów na odległość. Do produktu przyczepione są specjalne etykiety z mikroprocesorem, z którego dane odczytywać można za pomocą specjalnego czytnika. – Od kodów kreskowych i kodów QR przechodzimy do etykiet systemu RFID. Dzięki temu można zarejestrować 600 produktów na sekundę w promieniu 20 metrów. Nie jest potrzebne, aby towar znajdował się w zasięgu wzroku. Dzięki temu można osiągnąć dużo wyższy poziom automatyzacji – mówi Voipio.

Jednocześnie podkreślił, iż technologia radio frequency identification została odkryta, jako zastosowanie w opakowaniach, na początku lat dwutysięcznych. W tamtym czasie było ono jednak dosyć drogie, kosztowało nawet 10 euro za jedno opakowanie i brakowało odpowiednich narzędzi, aby wprowadzić je do użycia, więc rozwiązanie upadło. Ale w ostatnich pięciu latach, ta technologia powróciła do przemysłu opakowaniowego. Dzięki jej zastosowaniu, zdaniem eksperta ze Stora Enso, możliwe jest obniżenie kosztów funkcjonowania całego łańcucha dostaw, poprawa jakości obsługi, a także lepsza kontrola zapasów magazynowych. Powołał się tu na przykład takich firm, jak Zara czy Marks&Spencer. Ta ostatnia oznacza za pomocą technologii RFID 100 proc. swoich produktów.

Retail 4.0

Ville Voipio podczas swojego wystąpienia na Kongresie Rynku FMCG 2018 poruszył także temat tzw. Retail 4.0, zwanego także Nowym Retailem. – To rewolucyjne podejście do dystrybucji. Mówimy o czymś pośrednim, kompromisie między tradycyjnym handlem a sklepami w pełni cyfrowymi. To przestrzeń, w której mówimy o fizycznie istniejących sklepach, ale z drugiej strony o wysoce zautomatyzowanych sklepach online – podkreślił.

Zwrócił także uwagę na zmianę nawyków zakupowych konsumentów, polegających na odejściu od dużych centrów handlowych, w kierunku zautomatyzowanych sklepów convenience, zlokalizowanych bliżej domu. – Konsumenci nie chcą stać w wielkich kolejkach w domach towarowych, gdzie czują się zmęczeni po 20 minutach, a na dodatek dojazd samochodem zajmuje do takich miejsc nawet ok. godziny. Zamiast tego chcą przeglądać produkty online, kupić je i odebrać jak najbliżej domu – powiedział Voipio dodając, że Nowy Retail to także zdigitalizowany łańcuch dostaw, będący odpowiedzią na potrzebę wydajnego zarządzania logistyką. Jak przyznał, to tu przede wszystkim odnajduje się technologia RFID, dzięki której można w prosty sposób zarządzać towarami, które wjeżdżają i wyjeżdżają z magazynów, przez co cały proces staje się łatwiejszy i pozwala uniknąć wielu błędów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony