REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Jacek Marczak (z lewej) i Marcin Bajson

Jacek Marczak (z lewej) i Marcin Bajson (materiały prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Czy tzw. inteligentna półka sprawdza się również jako narzędzie do codziennej inwentaryzacji?

J.M.: Jak najbardziej. Wystarczy jedno kliknięcie w systemie i wiemy wszystko o produktach znajdujących się w sklepie. Możemy ocenić zapas towaru w określonych dniach w stosunku do przewidywanej sprzedaży. Często zdarza się, że towar fizycznie jest w sklepie, ale nie na właściwej półce, tylko zalega gdzieś w magazynie. W efekcie traci i klient, i sklep. Standardową inwentaryzację przeprowadza się, żeby dokładnie rozpoznać sytuację.

Nasze rozwiązanie dostarcza również precyzyjnych informacji pozwalających na wsparcie skutecznego zarządzanie siłami sprzedaży, a co za tym idzie, umożliwia podnoszenie wydajności pracy całych zespołów handlowych.

Jaką rolę przy pozyskiwaniu danych marketingowych odgrywa nowoczesne wyposażenie sklepów? Jak wiele danych marketingowych o potencjalnym kliencie można uzyskać dzięki tego typu rozwiązaniom?

J.M.: Brak danych o produkcie i czas potrzebny na ich pozyskanie mnożą koszty oraz utrudniają pracę przedstawiciela handlowego. W naszym systemie dostępne są informacje o sprzedaży i poziomie dostępności produktów w poszczególnych urządzeniach ekspozycyjno-chłodniczych. Możemy analizować zachowania i przyzwyczajenia klientów – np. to w jakich dniach czy godzinach kupują dany produkt, które marki czy wielkości opakowań preferują itd. Da się również zmierzyć tzw. bounce rate, czyli parametr „odrzuceń” danego produktu. Na bieżąco możemy obserwować reakcje klientów na różnego rodzaju okazje zakupowe i akcje promocyjne. Osiągalne jest ustalenie lokalizacji na półce nawet pojedynczego produktu. Możliwy do rozróżnienia jest każdy jego wariant, w rozbiciu na wielkość opakowania czy smak.

Czy wszyscy użytkownicy systemu mają dostęp do całości danych?

J.M.: Rozwiązanie Perfect Data zostało zbudowane jako środowisko różnych aplikacji przeznaczonych dla poszczególnych grup użytkowników. Są one dostępne zarówno w systemie iOS, jak i na Androidzie. Potrzebne informacje są dostępne przez całą dobę i odświeżane online w aplikacji mobilnej. Głównym narzędziem do analizy danych jest program Power BI firmy Microsoft dostępny online. Z myślą o różnych działach korporacji przygotowaliśmy dużą liczbę tzw. dashboardów [dashboard to specyficzny rodzaj raportu, w którym na jednym ekranie przedstawione są w formie wizualnej najważniejsze informacje i wskaźniki powiązane z celami firmy lub organizacji – red.]. Dodatkowo, na prośbę klientów, tworzymy narzędzia szyte na miarę. Perfect Data gromadzi dane ze wszystkich inteligentnych urządzeń i prezentuje je w przejrzystej i dostosowanej do wymogów użytkownika formie. Klient jest właścicielem wszystkich zebranych informacji.

Czy inteligentne urządzenia wymagają dostępu do sieci?

J.M.: Nasze urządzenia są całkowicie niezależne i nie wymagają dostępu do WiFi. Komunikują się za pomocą wbudowanej karty SIM, dzięki czemu znamy lokalizację sprzętu i ekspozycji w sklepie i poza nim.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony