REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)

(fot. Pexels, na lic. CC0)

77% wiodących retailerów uważa analitykę za „bardzo ważny” czynnik sukcesu rynkowego. Dzięki analityce i nowym technologiom możliwe jest dotarcie ze spersonalizowaną ofertą i komunikatem do klientów w sklepach stacjonarnych. Przy czym kluczowe jest połączenie rozwiązań w sklepach, e-commerce i kanałach marketingowych w jeden spójny ekosystem.

Doświadczenie e-commerce w fizycznych punktach sprzedaży

Klient przegląda ofertę w danej kategorii produktowej. Zainteresowany konkretną pozycją otwiera stronę produktową, gdzie zaprezentowana jest informacja o właściwościach produktu np. skład, warunki dotyczące użytkowania. Tam również znajdują się rekomendacje dotyczące produktów podobnych i komplementarnych, zestawów i promocji. Po skompletowaniu koszyka można dokonać płatności bez stania w kolejkach, w dogodnym momencie. A kiedy klient wróci do sklepu, przywita go spersonalizowany banner na stronie głównej z ofertą dostosowaną do bieżącego kontekstu i potrzeby klienta, zidentyfikowanej na podstawie historii transakcji i wizyt klienta w sklepie.

Do takiego doświadczenia zakupowego przyzwyczaił konsumentów e-commerce. Samodzielne zakupy, realizowane we własnym tempie, z kompletną i przystępną informacją na temat produktów, bez stania w kolejce do kasy. Takie doświadczenie coraz częściej będzie możliwe w fizycznych punktach sprzedaży za sprawą nowych technologii i cyfryzacji sklepów.

Istotną rolę odkrywają w tym urządzenia mobilne - dziś centrum komunikacji z klientem. Kanałem zyskującym coraz większą popularność w branży retail jest aplikacja mobilna, która umożliwia nie tylko dotarcie z komunikacją i ofertą do klienta, ale również zlokalizowanie klienta np. w fizycznym punkcie sprzedaży. Do niedawna główne funkcje aplikacji to m-commerce oraz karta lojalnościowa, która przeskanowana w kasie sklepu daje możliwość identyfikacji klienta oraz śledzenia historii zakupowej. Aktualnie typowym bodźcem do korzystania z karty lojalnościowej są konkretne benefity np. rabaty czy punkty, które można wymienić na produkty. Coraz częściej będą to jednak usługi dodane udostępnione klientom po „przedstawieniu się” podczas zakupów w sklepie. Przykładem mogą być: przechowywanie w aplikacji historii paragonów czy usługa  samodzielnego skanowania produktów (self-scanning) lub płatności przez aplikację (self-payment).

Taka identyfikacja klienta oraz korzystanie z aplikacji mobilnej w sklepie stacjonarnym to krok w stronę personalizacji zakupów. Przykładem jest retailer Hema wyróżniony w raporcie „2019. Global Retail Trends & Innovations” zrealizowanym przez Inquiry Research we współpracy z SAS Institute. Korzystanie z aplikacji mobilnej w Hema jest zintegrowane z zakupami online i offline. Klienci mogą przy pomocy urządzeń mobilnych skanować produkty, które chcą kupić, gdy są w sklepie. W aplikacji retailer prezentuje klientowi rekomendacje produktowe oparte o zaawansowaną analizę historii zakupów. Wybrane przez klienta produkty są umieszczane w koszyku w aplikacji i można za nie zapłacić elektronicznie. Sklep umożliwia dostarczenie zakupów zrobionych w aplikacji w sklepie do domu klienta w ciągu 30 minut od dokonania płatności.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony