REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
(zdj. ilustracyjne)

(zdj. ilustracyjne) (fot. Konrad Kaszuba)

Sieć niezależnych detalistów, zrzeszonych w Grupie Muszkieterów, opracowała nowy koncept dla supermarketów Intermarche. Rusza gigantyczna akcja transformacji, w ramach której wszystkie z ponad 1,8 tys. placówek sieci we Francji zostaną gruntownie zmodernizowane – informuje portal Les Echos.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

W minioną środę Grupa Muszkieterów zaskoczyła branżę, bez wcześniejszych zapowiedzi prezentując nowy koncept supermarketu, wdrożony w placówce w Douvaine, Haute-Savoie. Do końca 2020 r. ma on być wdrożony w 50 spośród 1.826 francuskich sklepów Intermarche, a w kolejnych latach zastosowany będzie we wszystkich placówkach, w tempie 300-500 lokalizacji rocznie – relacjonuje Les Echos.

Nowy koncept został opracowany na podstawie analiz szybko zmieniających się preferencji współczesnych konsumentów. Uwzględnia takie rozwiązania, jak znaczne poszerzenie oferty towarów masowych, wyeksponowanie świeżej żywności bio i organicznej czy szereg rozwiązań zmniejszających zużycie opakowań – m.in. umożliwienie zakupów świeżych warzyw i owoców na wagę z wykorzystaniem własnych pojemników wielorazowych, przynoszonych przez klientów.

W sklepach pojawi się nowy dział – Kuchnia. Będą w nim oferowane potrawy przygotowywane na miejscu. Żywność bio ma już w 2020 r. osiągnąć 45 proc. udziałów w całym asortymencie świeżej żywności.

We wszystkich kategoriach produktowych prowadzone będą działania na rzecz zmniejszenia zużycia opakowań, takie jak zmniejszanie grubości folii czy eliminacja czarnych tacek styropianowych, których nie rozpoznają sortownie. Do pakowania produktów mrożonych – takich jak warzywa marki własnej Saint Eloi – już teraz wykorzystywane są wyłącznie surowce nadające się do recyklingu.

Ponadto, zmienione zostaną receptury ponad 900 produktów, w celu wyeliminowania ok. 140 sztucznych dodatków do żywności.

Przy marketach zorganizowane zostaną punkty odbioru zamówień online. Sieć Intermarché opracowała także nową aplikację, umożliwiającą skanowanie produktów na sali sprzedaży.

Grupa nie ujawniła szacunkowych kosztów całej operacji, podano jedynie, że inwestycja powinna się zwrócić w okresie pięciu do siedmiu lat, a ok. 20 proc. łącznych nakładów, poniesionych przez poszczególnych detalistów, może pokryć centrala.

Grupa Muszkieterów ma ok. 14,9 proc. udziałów we francuskim detalu spożywczym. Sieć wygenerowała w ubiegłym roku przychody rzędu 24 mld euro.

Źródło: lesechos.fr

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony