REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

21 maja 2019, 09:21

(fot. materiały prasowe)

W pierwszym kwartale 2019 roku wolumen transakcji w nieruchomości komercyjne w Polsce wyniósł około 754 mln euro - piszą eksperci Cushman & Wakefield.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

- W pierwszych trzech miesiącach 2019 r. wolumen inwestycyjny wyniósł około 754 mln euro, z czego ponad 70 proc. (536 mln euro) przypadło na nieruchomości biurowe. Mimo, że suma transakcji z pierwszego kwartału to niewiele ponad jedna trzecia wartości odnotowanej w tym okresie w roku ubiegłym, to mając na uwadze toczące się procesy sprzedaży, skalę aktywności inwestorów oraz dużą dostępność aktywów, jesteśmy zdania, że obecny rok ma szansę zakończyć się równie mocnym wynikiem co rok 2018 – mówi Marcin Kocerba, Associate. w dziale rynków kapitałowych Cushman & Wakefield.

Z danych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wynika, że w I kw. 2019 r. najbardziej popularne typy aktywów to biura i hotele. Wolumen transakcji w sektorze hotelowym wyniósł ponad 143 mln euro i był ponad trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (około 43 mln euro).

Prawie czterokrotnie wzrósł również wolumen transakcji na rynku biurowym – z około 142 mln euro w I kw. 2018 r. do blisko 536 mln euro w tym samym okresie bieżącego roku. W I kw. 2019 r. inwestycje na rynku nieruchomości handlowych wyniosły jedynie około 36 mln euro. W sektorze magazynowym w pierwszych trzech miesiącach br. inwestycje wyniosły 39 mln euro (w porównaniu do około 135,2 mln euro w I kw. 2018 r.).

- W pierwszym kwartale 2019 roku obserwowaliśmy umocnienie się trendów z roku ubiegłego, czyli wysoką aktywność na rynku biurowym oraz magazynowym, a także rosnące zainteresowanie inwestorów rynkiem alternatywnych klas nieruchomości w tym hoteli, akademików oraz mieszkań na wynajem. Inwestorzy zdecydowanie ostrożniej podchodzą do nieruchomości handlowych i w tym segmencie są najbardziej selektywni – podkreśla Marcin Kocerba.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony