REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Iwona Łagodzińska, prezes spółki Terravita

Iwona Łagodzińska, prezes spółki Terravita (fot. Terravita)

- Mamy w firmie nowe rozdanie. Zaszła zmiana, głównie pokoleniowa, część osób odeszła na emerytury, na ich miejsce przyszli nowi pracownicy z dużym doświadczeniem, co pozytywnie przełożyło się na dynamikę pracy - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Iwona Łagodzińska, prezes spółki Terravita.

REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni - Belka w artykule (26.08.-01.09.2019)

Terravita jest znana głównie z produkcji tabliczek czekoladowych, czym jeszcze się zajmujecie?

Tabliczki to największy segment rynku czekoladowych słodyczy w Polsce oraz podstawa naszego biznesu. Stanowią największą część asortymentu, to dla nas najważniejsza kategoria. Przypada na nią ponad połowa wolumenu produktów sprzedawanych przez Terravitę. Oprócz tej najliczniejszej grupy w naszym portfolio można znaleźć również czekoladowe kremy do pieczywa, choco-sticksy, czyli czekolady w formie batonów, praliny, czekoladowe figurki okazjonalne, sosy do deserów, a także szeroki asortyment półproduktów, kierowanych doklientów B2B: piekarzy, cukierników i przemysłu cukierniczego.

Jak układa się wam współpraca z poszczególnymi kanałami dystrybucji?

Jeśli spojrzymy na biznes firmy w Polsce to mniej więcej jedna trzecia zrealizowanej sprzedaży wartościowej przypadła na kanał tradycyjny, a dwie trzecie na szeroko rozumiany kanał nowoczesny.

Współpracujemy ze wszystkimi liczącymi się sieciami handlowymi, także produkując na potrzeby marek własnych. W zależności od sezonu 20-25% produkcji wyrobów czekoladowych to private labels. Szeroki asortyment i wielokanałowy rozkład klientów pozwalają nam utrzymywać stabilną pozycję na rynku i elastycznie reagować na zachodzące na nim zmiany.

Czego oczekują dziś sieci handlowe od producentów marek własnych?

Dla kupców ważna jest pewność, że mogą polegać na dostawcy. Terravita ma opinię solidnego producenta. Zapracowaliśmy sobie na zaufanie wśród wielu klientów, z którymi od lat realizujemy projekty typu private labels, przeznaczone zarówno na polski rynek, jak i rynki zagraniczne.

Zasady współpracy przy produkcji wyrobów marek własnych są różne. Czasem otrzymujemy sprecyzowane oczekiwania, włącznie z konkretną recepturą produktu i szatą graficzną. W takich sytuacjach nasza rola sprowadza się do dokładnego spełnienia tych oczekiwań. Bywa, że to my tworzymy produkt od podstaw i proponujemy klientowi nasze rozwiązania. Zazwyczaj jest to proces, dzięki któremu obie strony wspólnie poszukują optymalnego rozwiązania. Najważniejsza jest duża elastyczność i tempo działania.

Teraz są dobre czasy dla marek własnych, ten rynek się premiumizuje.

Rzeczywiście od jakiegoś czasu produkty marek własnych są dobrej jakości, w niczym nie ustępują produktom markowym. Pojawiają się również marki własne, które celują w półkę premium, czy marki własne, które stawiają na innowacyjność. W tym sensie można powiedzieć, że ten segment premiumizuje się. Musimy jednak pamiętać, że rynek marek własnych jest bardzo szeroki. Jest na nim miejsce zarówno dla produktów tanich, jak i dla tych droższych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony