REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

- Stabilne wzrosty jakie mieliśmy do tej pory, czyli 15-20 proc. przyśpieszą. Obserwuję nasze pomysły oraz nowych graczy pojawiających się na rynku. I choć problemy kolejnych e-sklepów mogą być dużym rozczarowaniem dla klientów, to finalnie prędzej zmienią markę niż sposób robienia zakupów – mówi dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl.

REKLAMA
Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl.

Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl. (Frisco.pl)

W 2018 roku Frisco.pl miało ponad 100 mln przychodu, co stanowiło ponad 30-proc. wzrost rok do roku. Czy patrząc na pierwsze trzy kwartały 2019 roku jesteście w stanie mocno zwiększyć tą dynamikę i mieć wzrost znacznie przekraczający zeszłoroczny?

Będziemy starali się utrzymać podobne tempo wzrostu. W połowie roku przenieśliśmy się do nowego magazynu, jednak przepięcie wszystkich procesów logistycznych wymagało od nas kilku miesięcy pracy na niższych obrotach. Agresywny wzrost nie wpisuje się w DNA naszej firmy. Dbamy, by skalowanie biznesu nie odbiło się na satysfakcji naszych klientów i chcemy naszą usługę stopniowo poprawiać na każdym jej etapie, przy okazji zapraszając nowych klientów.

Jeżeli dynamika do końca roku będzie zgodna z prognozami Frisco, to przychody w tym roku wyniosą około 130 mln zł. Chciałbym zapytać o perspektywę wzrostu dla Warszawy oraz osobną dla całego rynku grocery.

Na pewno w samej Warszawie mamy jeszcze dużo do zrobienia. Nowy magazyn pozwoli nam na czterokrotne zwiększenie skali działalności i taki mamy cel na najbliższe lata. Jestem przekonany, że taki wzrost jest możliwy, ale nie możemy czekać aż rynek sam wzrośnie, musimy go aktywnie tworzyć poprzez nowe usługi i lepsze dotarcie do klienta.

Kluczowe z punktu widzenia rozwoju kategorii jest przełamywanie barier wejścia do kategorii e-grocery. Z tego powodu wielokrotnie podkreślałem, że dla nas ktoś, kto nam pomoże budować ten rynek jest jak najbardziej mile widziany. Wierzę, że z naszym doświadczeniem i zapleczem będziemy bezkonkurencyjni pod kątem jakości, więc każdy klient przekonany do samej formy zakupów spożywczych online, chętnie dokona ich na Frisco.pl.

Równie ważne z naszego punktu widzenia jest budowanie wśród Polaków nawyku kupowania online innych kategorii. Nawet jeśli w tej chwili jest to młoda osoba, student nie mający jeszcze potrzeb realizacji misji dużych zakupów do domu, to może za kilka lat założyć rodzinę i te potrzeby się pojawią. Ważne by wtedy był gotowy zrobić je przez internet.

Jaka jest perspektywa rozwoju rynku warszawskiego? Mówimy o najbliższych dwóch latach.

Myślę, że stabilne wzrosty jakie mieliśmy do tej pory, czyli 15-20 proc. przyśpieszą. Obserwuję nasze pomysły oraz nowych graczy pojawiających się na rynku. I choć problemy kolejnych e-sklepów mogą być dużym rozczarowaniem dla klientów, to finalnie prędzej zmienią markę niż sposób robienia zakupów. Korzyści, jakie niesie za sobą ten model są silniejsze niż przywiązanie do konkretnej sieci handlowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony