REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)
Jacek Palec, prezes Frisco.pl

Jacek Palec, prezes Frisco.pl (materiały własne)

Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl analizuje w rozmowie z portalem wiadomoscihandowe.pl sytuację na rynku e-grocery i perspektywy jego rozwoju, zastanawia się nad konsekwencjami pandemii dla sektora sprzedaży internetowej oraz dla Frisco.pl, pokazuje także jakie działania musiała podjąć prowadzona przez niego spółka aby zaadoptować się do nowej sytuacji.

REKLAMANutrend - ISODRINX - belka w artykułach (28.05 - 02.06.2020)

Panie prezesie sytuacja, z którą mamy do czynienia zaskoczyła chyba wszystkich, sklepy stacjonarne, ale także sektor e-commerce. Co można powiedzieć po tych sześciu tygodniach?

Sytuacja jest wciąż dynamiczna, staramy się na nią regować adekwatnie do oczekiwań klientów. W takiej sytuacji  możliwości przygotowania jakiegoś ustrukturyzowanego modelu są mocno ograniczone. Elastycznyczność również jest pewną formą gotowości. To co na pewno warto odnotować to to, że poprawia się współpraca z dostawcami, których obecna sytuacja oczywiście też zaskoczyła, ale próbują się odnaleźć.

Jeżeli porównać na przykładzie Frisco ilość dostępnego na stronie towaru, to mamy tu zdecydowaną poprawę, dzisiaj oferujemy na stałe ok. 12 tysięcy produktów, a w kluczowych momentach tej epidemii było to 10 tysięcy. Duża poprawa jest też w zakresie wewnętrznej organizacji pracy.

Mamy wypracowane standardy i procedury, bardzo dużo środków i czasu poświęciliśmy na zabezpieczenie naszych pracowników i samego  magazynu. Wprowadziliśmy podwójnie bezkontaktową dostawę, ograniczyliśmy płatności do samych tylko płatności internetowych. Myślę, że zostało zrobione bardzo dużo by dostosować świadczenie usługi do tych dzisiejszych warunków.

Nowa sytuacja wymagała stworzenia nowego modelu funkcjonowania firmy, wypracowania nowych, lepszych, bardziej elastycznych procesów. Sytuacja przetestowała firmę od strony organizacyjnej. Dzisiaj jesteście lepiej przygotowani na to, co może się wydarzyć w ciągu następnych tygodni?

Zdecydowanie tak. Ilość informacji, które uzyskaliśmy przez te ostatnie 6 tygodni, odpowiada dwóm latom prowadzenia tego biznesu w standardowym tempie. Jeszcze nie wszystkie informacje są zinterpretowane. Jednocześnie ciągle trudno nam mówić o jej realnym wpływie na biznes, który został obciążony kosztami dodatkowej ochrony pracowników i towarów. Jednak na pewno jest to cenny materiał do analizy i do przygotowania dalszych etapów rozwoju Frisco - ekspansji geograficznej.

Sektor e-grocery ma ciągle problemy z jasnym określeniem możliwości sprzedaży alkoholu przez internet. Jak na ten problem patrzy Frisco.pl?

Dzisiejsze przepisy są w tym zakresie oderwane od rzeczywistość. Mam nadzieję, że obecna sytuacja wpłynie na uregulowanie tej kwestii. E-commerce w zasadzie wyklucza kupowanie alkoholu w sposób impulsowy, co czyni ten rodzaj zaopatrywania się w alkohol najbezpieczniejszym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~morrrowy 1 15 dni temu

    Nastąpił skokowy wzrost e-grocery. Kogo tam nie ma ten ma dużo do nadrobienia. Pytanie czy frisco z lokalnego gracza stanie się ogolnopolskim?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony