REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (19-25.11.2018)

(fot. Pixabay CC0)

Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce.

W ostatnim czasie do grona firm rezygnujących z jaj „trójek” dołączyły największe sieci piekarni: Galeria Wypieków Lubaszka, Grzybki, Oskroba i Putka, producenci żywności: Dan Cake, Develey, Iglotex, Lubella, Makarony Czanieckie i Wedel, oraz restauracje: Da Grasso, Manekin i Vapiano. Główną przyczyną tej zmiany jest coraz większa świadomość konsumentów dotycząca pochodzenia produktów, które kupują, oraz wyraźnie zauważalna potrzeba stosowania przez firmy składników, które pochodzą z bardziej zrównoważonych źródeł. 

- To bardzo znaczący odbiorcy, którzy realnie wpływają na rynek jaj w Polsce. Przewidujemy, że do 2025 roku jaja z chowu klatkowego będą stanowiły znikomy procent produkcji w naszym kraju. W tej chwili prawie 9 na 10 jaj pochodzi z tego najokrutniejszego typu chowu, gdzie na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4, zwierzęta nigdy nie widzą światła dziennego, są stłoczone w klatkach i ostatecznie, całkowicie wyeksploatowane, trafiają do rzeźni w wieku około roku, podczas gdy na wolności mogą żyć nawet 12-15 lat. To jest niedopuszczalne – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera.    

Do tej pory, w wyniku rozmów z przedstawicielami koalicji Open Wing Alliance, do której w Polsce należą Fundacja Alberta Schweitzera oraz Stowarzyszenie Otwarte Klatki, zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Grupa Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Groszek), Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Mila, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, Da Grasso, Etno Cafe, Galeria Wypieków Lubaszka, Gorąco Polecam, Grupa Baltona, Lukullus, Manekin, McDonald’s, Piekarnia Grzybki, Piekarnie Cukiernie Putka, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway, Vapiano  

Producenci żywności: Bahlsen, Czanieckie Makarony, Dan Cake, Danone, Ferrero, Food Garden,  Frosta, Grycan, Iglotex, Kraft Heinz, Kuhne, Lantmannen, Lubella, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever, Wedel

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, Inter Continental Hotels Group, Louvre Hotels Group

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony