REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)

Prawidłowe przygotowanie regału z produktami dla psów to nie lada wyzwanie. Warto jednak je podjąć, ponieważ ten asortyment należy do najszybciej rozwijających się kategorii na całym rynku FMCG. O czym trzeba pamiętać? Oto, co radzą eksperci.

REKLAMAPurella Food - Banana Joe - belka w artykułach (maj-czerwiec 2018)
Półka z produktami dla zwierząt

Półka z produktami dla zwierząt (Michał Kokoszkiewicz)

Tekst powstał  dzięki uprzejmości i w oparciu o wskazówki udzielone przez Joannę Bociąg, business development managera w firmie Branch Brothers, oraz Jerzego Nieradzika, dyrektora sprzedaży w przedsiębiorstwie Vitakraft Polska.

Czy lokalizacja sklepu powinna mieć wpływ na ilość i jakość asortymentu dla psów?

Klienci coraz częściej wolą kupić swojemu pupilowi gotowy produkt, zamiast karmić go resztkami ze stołu. W związku z tym podstawowe rodzaje karm i przekąsek dla psów powinny znaleźć się nawet w małym sklepie. Dalsza rozbudowa stoiska powinna być uzależniona od poziomu zainteresowania klientów tym towarem oraz zasobności ich portfeli.

W którym miejscu w sali sprzedaży najlepiej jest ustawić regał z produktami dla psów?

Regał bądź całą strefę z produktami dla czworonogów najlepiej umieścić na ścieżce zakupowej klientów. Istotne jest, aby oznaczyć go tak, aby nie utonął on pomiędzy półkami z innymi produktami. Nie najlepszym pomysłem jest ustawianie takiego regału blisko strefy kas – chyba że zamierzamy umieścić tam niewielką liczbę przekąsek, licząc na to, że klient kupi je pod wpływem impulsu.

Jak rozłożyć karmę dla psów?

Oddzielenie karmy pełnowartościowej od przysmaków to podstawa, gdyż są to dwie zupełnie różne grupy produktów. Te drugie warto ustawić na ekspozytorach. Ponadto na półce należy także rozdzielić karmę suchą od mokrej. Puszki, kiełbasy czy tacki nie powinny mieszać się z produktami w torbach. W ten sposób kupujący bez problemu odnajdą karmę, którą jada ich zwierzak. Psy, w zależności od wieku i rasy, potrzebują różnego rodzaju pożywienia. Klienci najczęściej wiedzą, po jaki produkt przychodzą – warto ułatwić im zakupy.

W jaki sposób grupować produkty?

Klienci intuicyjnie poszukują najtańszych produktów u dołu ekspozycji, ich wzrok biegnie w górę w momencie, gdy poszukują asortymentu premium. Nie warto przeciwstawiać się tym przyzwyczajeniom. Należy ustawić produkty w taki sposób, aby ich cena spadała wraz z wysokością, na jakiej się znajdują. Produkty, które rotują najlepiej, warto ustawić na wysokości ramienia, tak, aby klient szybko po nie sięgnął.

Czy sprawdza się układanie asortymentu blokami marek?

Produkty poszczególnych marek na sklepowym regale z żywnością dla psów powinny być wyraźnie rozdzielone. Klienci bardzo często kupują karmy, do których przyzwyczajone są ich czworonogi. Takie ustawienie pozwala zatem klientowi oszczędzić czas, a dodatkowo poprawia wygląd działu (wrażenie harmonii i porządku). Warto w tym przypadku zastosować także pionowy, wertykalny układ produktów poszczególnych marek. Klientowi będzie wtedy łatwiej objąć produkty wzrokiem i od razu dostrzec asortyment interesującej ich marki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~hehehe 1 miesiąc temu

    tak by nie śmierdziała na pół sklepu..... - - ps swoją drogą co oni dają do tej karmy, że mimo zamykanych, hermetycznych worków, opakowań to i tak zawsze strasznie śmierdzi z tych regałów czy sklepów zoologicznych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"