REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )

(Tesco UK))

Obserwujemy, że w czasie pandemii koronawirusa nastroje polskich konsumentów uległy znaczącej zmianie. Konsumenci i producenci adaptują się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Jednocześnie wiele z dotychczas znanych zachowań i preferencji konsumenckich nie jest już aktualna. Na ile zmiana będzie trwała, a na ile jest tylko epizodyczna – pokażą najbliższe miesiące, po zakończeniu ogólnopolskiej kwarantanny.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Agencja badawcza Open Research zapytała polskich konsumentów jak czują się w obecnej sytuacji (epidemia, kwarantanna). 65 proc. Polaków odczuwa negatywne emocje. Istotnie częściej negatywne nastawienie prezentują kobiety (72 proc.) niż mężczyźni (58 proc.). Kobiety boją się głównie o rodzinę, zdrowie, utratę pracy zaś mężczyznom częściej przeszkadzają narzucone ograniczenia.

41 proc. seniorów (w wieku 50+) najbardziej brakuje kontaktu z innymi ludźmi. Za znajomymi tęsknią także młodzi ludzie do 24 lat (33 proc.), osobom w wieku 25-34 lat obecna sytuacja w zasadzie ni przeszkadza (7 proc.) Brak kontaktu z innymi ludźmi doskwiera jedynie 19 proc. Polaków w wieku 35-49 lat. Jednocześnie 27 proc. Polaków czuje obojętność wobec obecnej sytuacji (35 proc. kobiety, 21 proc. mężczyźni). Mężczyźni istotnie częściej czują spokój, ale starają się nie ulegać emocjom.

W obecnej sytuacji – co nie dziwi - niewielu naszych rodaków czuje się optymistycznie. Ci, którzy czują się pozytywnie koncentrują swoją energię na dbaniu o rodzinę, na pozytywnym myśleniu, cieszą się z wolnego czasu. Część optymistów jest zaskoczona ograniczeniami i czeka, aż skończy się epidemia. Neutralną postawę istotnie częściej prezentują mężczyźni, którzy nie chcą ulegać emocjom i dopasowują się do obecnej sytuacji. Strach o przyszłość, niewiadoma odnośnie tego co będzie to najczęstszy powód odczuwania strachu. Polacy boją się o swoją rodzinę i zarażenia (częściej kobiety).

Według badania firmy Open Research najczęstsza z odczuwanych emocji, czyli smutek, tłumaczony jest ogólnym przytłoczeniem, bezradnością w obecnej sytuacji. Wśród powodów pojawia się również zamartwiania się o przyszłość. Najrzadziej odczuwaną emocją jest odraza – ci, którzy się tak czują przede wszystkim mają dość tematu koronawirusa. Co siódmy badany czuje złość, którą tłumaczy rosnącą frustracją, zdenerwowaniem na ograniczenia, bezsilność i niepewność.

Stan emocjonalny różni się istotnie jeśli spojrzymy na płeć. Kobiety istotnie częściej odczuwają smutek, strach, rzadziej natomiast wskazują na brak emocji i zaangażowania czy gniew. Mężczyźni – odwrotnie, najczęściej wskazywaną emocja jest neutralność. Częściej niż kobiety czują gniew, a rzadziej strach.

Wiek badanych istotnie wpływa na odczuwane emocje. Najmłodsi czują smutek, przygnębienie, ale też wskazują na brak zaangażowania emocjonalnego. Grupa 25-34-latków, osób na początku swojej drogi zawodowej najczęściej czuje strach, lęk, niepewność, rzadziej czują smutek i przygnębienie (emocje dość pasywne). Wraz z wiekiem spadają emocje bardzo negatywne jak gniew, zniecierpliwienie, złość. Starsi wydają się być bardziej pogodzeni i mniej zdenerwowani.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony