REKLAMAJACOBS (PRIMA Instant) - Baner główny

O tym, jak prawidłowo eksponować produkty w marketach budowlanych, cross-merchandisingu, oraz budowie wizerunku sklepu – rozmawiamy z Patrykiem Górczyńskim, dyrektorem zarządzającym ASM Sales Force Agency.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach
Patryk Górczyński, dyrektor ASM Sales Force Agency

Patryk Górczyński, dyrektor ASM Sales Force Agency (fot. mat. pras.)

Jak prawidłowo eksponować produkty w marketach DIY?

Zachowanie klienta sklepu z ofertą z kategorii DIY jest często konkretnie określone – osoby przychodzą do podmiotów handlowych specjalistycznych zazwyczaj już z konkretnym celem zakupu. Natomiast markety oferują olbrzymią różnorodność towarów o dużym podobieństwie cech i w tej ofercie musi odnaleźć się klient. Podstawowym celem aranżacji sklepu jest doprowadzenie do tego, aby klient odwiedził możliwie jak największą część sali sprzedażowej i spędził w sklepie jak najwięcej czasu. Jesteśmy podatni na doznania wzrokowe jakie dają nam ekspozycje w marketach, dlatego poprzez odpowiedni merchandising klient może być prowadzony poprzez alejki i zaplanowany ciąg komunikacyjny. W ten sposób ekspozycje są narzędziem stymulowania sprzedaży konkretnych produktów, dlatego tak ważne jest, zarówno dla producentów jak i dla placówek handlowych, aby ekspozycja produktów była dobrze przemyślana. Klient często udaje się do sklepu, zachęcony reklamą, z myślą o konkretnym produkcie lecz bogata i atrakcyjnie wyeksponowana oferta konkurencji doprowadza do tego, że finalnie kupuje produkt innej marki. To w miejscu sprzedaży aż 70 proc. klientów potrafi zmienić swoją decyzję pod wpływem emocji i impulsu. Poprawna ekspozycja, w której zostaną zachowane wszystkie standardy merchandisingowe nie tylko pozwala poprawnie zarządzać powierzchnią półkową i magazynową, ale także ma zadanie oddziaływać na klientów sklepu. Markety DIY mają duże możliwości takiego oddziaływania, ponieważ poza doznaniami wzrokowymi działają także na zmysły dotyku czy zapachu. Półka „może oddziaływać” poprzez opakowanie produktu, które zostało przygotowane przez producentów, ale także poprzez odpowiednie zaaranżowanie tych produktów.

Jakie są podstawowe błędy dotyczące aranżacji?

W sieciach z kategorii DYI wciąż brakuje dobrze wypracowanych standardów dotyczących planowania półki. Sieci z branży spożywczej wręcz do perfekcji opanowały kwestię układania planogramów, doceniając przy tym ich potencjał w procesie sprzedaży. Właściwy planogram oznacza odpowiednie udziały producentów na półkach w stosunku do potencjału sprzedażowego, co następnie przekłada się na odpowiednie „minima” półkowe i odpowiednie zapasy produktowe pozwalające na utrzymanie dostępności produktu. Minimalizuje to ryzyko braku produktu i maksymalizuje sprzedaż. W DIY dostrzegamy próbę opanowania właściwego planowania, nie mniej jednak odbywa się to na skalę mikro i często to dostawcy są pomysłodawcami właściwego zbudowania ekspozycji i oznacza to, że niestety ograniczają się (lub dostają zgodę) tylko do swoich produktów. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"