REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. Unsplash.com)

Jak radzą sobie restauracje McDonald’s podczas pandemii? O trudnościach, z jakimi mierzy się sieć i jak wspiera swoich partnerów biznesowych, opowiada w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Adam Pieńkowski, prezes McDonald’s Polska.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Prezes McDonald’s wskazuje m.in. na to, że w Polsce to franczyzobiorcy prowadzą prawie 90 proc. restauracji sieci. - Więc choć jesteśmy marką globalną, i tak się na nas patrzy, to zawsze podkreślam, że w większości nasz biznes prowadzony jest przez małe i średnie polskie firmy. Właśnie z tej perspektywy prowadzimy działalność – tłumaczy w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Z tego powodu kłopoty związane z koronawirusem, zamknięciem punktów gastronomicznych dla klientów, zakazem konsumpcji w barach i restauracjach odciskają się na franczyzobiorcach, którzy są zwykle małymi i średnimi przedsiębiorcami. Oznacza to np. niskie obroty, ale wysokie koszty pracownicze.

- Sytuacja dotyka każdej z organizacji franczyzowych, a w szczególności tych z restauracjami zlokalizowanymi w centrach handlowych – tłumaczy Adam Pieńkowski i wskazuje, że w tej chwili sieć rozmawia z centrami handlowymi. - Odbudowujemy sprzedaż, jesteśmy w kontakcie z centrami handlowymi, rozmawiamy o kosztach prowadzenia biznesu. I to są bardzo ciężkie rozmowy. Obecna sytuacja, bez otwartych food-courtów i sal jadalnych, powoduje, że sprzedaż nie jest taka, do jakiej byliśmy przyzwyczajeni. Ale jest i powoli się odbudowuje – podsumowuje.

Sieć wspomaga franczyzobiorców ekspertyzą biznesową i prawną w uzyskaniu przysługującej im pomocy w ramach tarcz antykryzysowych. Firma stara się też tak rozkładać płatności, lub je umarzać, aby umożliwić franczyzobiorcom funkcjonowanie. Podobne zasady firma stara się stosować w stosunku do dostawców, których większość znajduje się w Polsce.

Więcej szczegółów o tym, jak McDonald’s radzi sobie z pandemią koronawirusa na rp.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony