REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)

Najnowsza edycja badania Local Shop Report 2018 przynosi rzuca ciekawe światło na realia codziennej pracy drobnego brytyjskiego detalisty. Główny wniosek płynący z opracowania zawarty jest w tytule tegorocznego raportu: Elastyczne metody zatrudnienia i inwestycje ułatwiają sklepom convenience konkurowanie na rynku.

(fot. Association of Convenience Stores)

Detaliści prowadzący na Wyspach niezależne sklepy convenience zmagają się z problemem rosnących kosztów funkcjonowania. Radzą sobie z nim na kilka sposobów – inwestują w dodatkowe usługi, wydłużają godziny otwarcia placówek i częściej stosują elastyczne formy zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy.

W Wielkiej Brytanii funkcjonuje ponad 46 tys. niezależnych sklepów. Stanowi to 72 proc. liczby wszystkich sklepów convenience w Wielkiej Brytanii. Pozostałe to sklepy spółdzielcze (co-operatives) i placówki wielkich sieci handlowych.

37 proc. niezależnych placówek handlowych to sklepy wiejskie. Kolejne 37 proc. to sklepy w centrach miast, zazwyczaj mieszczące się w lokalnych skupiskach sklepów różnych branż. 27 proc. niezależnych sklepów convenience zlokalizowanych jest na przedmieściach dużych miast.

38 proc. niezależnych sklepów convenience nie ma w bliższej okolicy żadnej konkurencji – są to głównie sklepy wiejskie. 36 proc. zlokalizowanych jest w niewielkich skupiskach handlowych, w towarzystwie sklepów innych branż. 14 proc. funkcjonuje przy większych ośrodkach handlu albo na głównych ulicach handlowych. 12 proc. mieści się na głównej ulicy miasta albo w ścisłym śródmieściu.

58 proc. sklepów niezależnych ma powierzchnię mniejszą niż 1 tys. ft2 (ok. 92 mkw). 59 proc. dysponuje własnym parkingiem.

Na przestrzeni ostatniego roku liczba osób zatrudnionych w sklepach brytyjskich wzrosła i wynosi obecnie blisko 365 tys. Jednak rosnąca część z nich pracuje w niepełnym wymiarze godzinowym – 75 proc. zatrudnionych w sektorze pracuje krócej niż 30 godzin tygodniowo. Z kolei 24 proc. właścicieli niezależnych sklepów osiedlowych pracuje dłużej niż 70 godzin tygodniowo.

28 proc. niezależnych detalistów prowadzi sklep ponad 25 lat. 70 proc. z nich to założyciele biznesu, 30 proc. odziedziczyło go po rodzicach. 27 proc. niezależnych sklepikarzy ma mniej niż 40 lat.

Niezależni detaliści zainwestowali w ostatnim roku w swoje sklepy łącznie ok. 814 mln funtów. Zazwyczaj wprowadzali dodatkowe usługi dla konsumentów oraz usprawniali pracę sklepów. Najczęściej wprowadzane usługi dodatkowe to sprzedaż biletów na loterię, płatność rachunków, wypłata gotówki czy odbiór paczek. Co trzeci brytyjski sklep osiedlowy pełni funkcję punktu odbioru przesyłek. Aż 66 proc. badanych inwestowało w sklepy wyłącznie swoje własne środki finansowe.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony