REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Centrum dystrybucyjne sieci Biedronka

Centrum dystrybucyjne sieci Biedronka (Jeronimo Martins / Biedronka)

Biedronka to największa sieć handlowa w Polsce, obecna w niemalże każdej miejscowości. Wiele małych i średnich firm chciałoby umieścić swój towar na półkach dyskontów sieci. Tomasz Szacoń, ekspert sprzedaży do sieci handlowych z firmy Retail Poland Consulting LTD udziela pięciu wskazówek, jak się do tego zabrać.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Tomasz Szacoń odwołuje się nie tylko do swojej wiedzy teoretycznej, ale także do własnych doświadczeń, zebranych w ciągu 12 lat budowania struktur sprzedażowych w kanale nowoczesnym. Ekspert zaleca, by między bajki włożyć opowieści o frycowym czy różnych niejasnych machinacjach, stosowanych przez wielkie sieci w relacjach z małymi dostawcami. Twierdzi, że jego doświadczenie jest zupełnie inne, transparentne i całkowicie legalne. Zwraca też uwagę, że na półkach Biedronki i innych dużych detalistów można znaleźć towary wielu mniejszych i większych firm, nie tylko globalnych koncernów.

– Jestem pewien, że mnóstwo małych firm ma podobne doświadczenia, jak ja. Wielu dostawców sieci handlowych to małe, ale sprytne i kreatywne zespoły, w których decyzyjność jest szybka jak emeryt na promocji karpia w Lidlu – zapewnia obrazowo właściciel RetailPoland Consulting Ltd.

Wskazówka 1: Możliwości produkcyjne

Firmy zainteresowane współpracą z taką siecią jak Biedronka powinny uzmysłowić sobie skalę jej działania. Największa sieć detaliczna w Polsce ma 3000 sklepów i 16 centr dystrybucyjnych. Jeśli zatem na początek sieć zamówi po jednej palecie towaru na sklep, to łącznie należy dostarczyć jednorazowo trzy tysiące palet, czyli mniej więcej 93 pełne składy, ciężarówki czy tiry.

– Nawet jeśli będzie to połowa, to i tak zamówienie jest gigantyczne. Potencjalny dostawca powinien oszacować, czy mu podoła. Musi odpowiedzieć na szereg pytań: Czy jest w stanie tyle wyprodukować? Czy dysponuje odpowiednią liczbą palet? Czy ma wystarczająco dużo streczu? A co z terminem płatności? Czy firma udźwignie zapłatę VATu za takie zamówienie? Należy pamiętać, że rozmawiamy z największym odbiorcą. W moim przypadku pomocą okazał się outsourcing logistyki i faktoring – dla chcącego nic trudnego – zachęca Tomasz Szacoń.

Pierwsza wskazówka eksperta brzmi: Jeśli jesteś firmą bidną ale solidną – poczekaj aż urośniesz. Jeśli jesteś dużym przedsiębiorstwem – zaznacz to wyraźnie w ofercie.

Wskazówka 2: Zwroty poliszynela

Ekspert RetailPoland Consulting zwraca uwagę na kwestię zwrotu nie sprzedanych towarów. Praktykę taką stosują wszystkie duże sieci handlowe. Jak wyjaśnia, Biedronka jest detalistą i nie prowadzi sprzedaży hurtowej. Jeśli jakiś produkt nie będzie się sprzedawał, dostawca musi przyjąć zwrot towaru. Właśnie dlatego, że sieć nie prowadzi dalszej odsprzedaży hurtowej. Zresztą podpisując umowę dostawca godzi się z takim zapisem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 33

  • 16
    BARDZO PRZYDATNY
  • 6
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 9
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (20)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~HannaP 20 23 dni temuocena: 100% 

    Bardzo ciekawe wskazówki, mądrej osoby to dobrze posłuchać! :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~PiotrF 19 24 dni temuocena: 100% 

    Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez pana Tomasza i trzeba przyznać że zna się facet na rzeczy. Przekazał konkretną wiedzę w ciekawy i kreatywny sposób aż chciało się go słuchać. Ze swojego przykładu wiem że te wskazówki naprawdę sprawdzają się w praktyce.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~blllk 10 18 26 dni temu

    Chron nas dobry Boże od takich sieci i ludzi.

    oceń komentarz
  • ~JW 17 27 dni temuocena: 100% 

    Artykuł jak to artykuł sponsorowany przez JMP. Zaczyna brakować na rynku jeleni którzy chcą z nimi "współpracować"? JMP już dawno wydrenowało rynek naszych średnich i dużych dostawców, a ile przy tym firm rozlożyli o ho ho!!?? Małe firmy nie mają co szukać z nimi współpracy bo bardzo szybko się wywrócą. Biedra jak już wiadomo to monopolista w branży i ona dyktuje warunki, tam nie ma współpracy jak równy z równym, nie ma czegoś takiego jak win-win bo zwycięzca jest tylko Biedra.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~erazm 16 miesiąc temuocena: 92% 

    W cywilizowanych panstwach i w powaznych firmach za wypowiedz "decyzyjność jest szybka jak emeryt na promocji karpia w Lidlu" leci sie z pracy. Natychmiast. Wypowiedz jest nacechowana POGARDA wobec co czwartego klienta i co czwartego obywatela. Podpada tez pod dyskryminacje ze wzgledu na wiek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Bakbar 15 miesiąc temuocena: 86% 

    Jedno jest tylko prawdą. Mając taki udział w krajowym rynku stanowią rynek sam w sobie. I skoro stanowią rynek to na tym rynku dyktuja zasady współpracy (nie tylko ja z niecierpliwością czekam co powie UOKiK na te ich dyktowanie zapisów w umowach). Biorą dużo niszczą marki a jak jakaś słaba marka "chodzi" dobrze to robią z niej marke własną (wielu się zdziwiło jak dostało zaproszenie do przetargu na markę własną gdzie przedmiotem był ich produkt). To jest trochę jak z ofiarami przemocy domowej seksualnej. Są wykorzystywane ale ciągle i ciągle to akceptują. Nic gorszego nie spotkało rynek FCMG niz JMD z ich strategią predatory pricingu. Żeby taka strategia cenowa miała efekty musi jednak wykorzystywać znane marki. Kiedyś byli to ich koledzy z Portugalii z Unilevera (tak tak wpiszcie JMD+Unilever i oni podali im ich top marki po stole jako pierwsi w top dolewkach itd) a w ślad za nimi dzisiaj prawie wszyscy mają gacie pomiędzy kostkami. I dzisiaj mówicie że patologia to normalność?!?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Justi 14 miesiąc temuocena: 33% 

    Artykuł z bardzo praktycznymi poradami. Tak to jest w biznesie, ze silny dyktuje warunki, a Biedronka ma najlepsza sprzedaż i może sobie na to pozwolić.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~XTATSU 13 miesiąc temuocena: 78% 

    Mam przyjemność współpracować z firmą Jeronimo Martins i być ich kamem. Wiem jak to wszystko wygląda od strony magazynowej i jest to bardzo wymagający klient. W naszym magazynie tuż przed rozpoczęciem współpracy dokonano rewolucji pod każdym względem! Od wyposażenia się w większa ilość i jakość wózków po zabezpieczenie się w auta ciężarowe i zwiększenie liczby przewoźników. W chwili obecnej nasza współpraca coraz bardziej rozkwita a nasz magazyn nigdy nie miał takiego wypełnienia jak dotychczas. Bardzo dobry, wyczerpujący informacjami artykuł. Brawo!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Marta z handlu 12 miesiąc temuocena: 67% 

    Moim zdaniem świetne wskazówki dla początkujących. Niektórzy wyobrażają sobie Bóg wie jakie benefity że współpracy, a nie szacują ryzyka. Warto brać pod uwagę to wszystko dookoła. Ja nie wiedzialam, że pierwsze zamówienie, nawet minimalne, to tak gigantyczne liczby. Teraz mam świadomość i wiem jakie zaplecze zbudować, żeby w ogóle wystartować do Biedronki. Dziękuję za artykuł.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Marcin Banaszkiewicz 11 miesiąc temuocena: 50% 

    Bardzo dobry artykuł, choć jak czytam komentarze niektórych osób, mam wrażenie, że nie odrobili przynajmniej jednego punktu. To, że detalista jest olbrzymi to jedno. To, że w umowie jest prawo zwrotu to drugie. Ale najważniejsze jest to, co napisał Autor. Jeśli zaakceptujesz zasady współpracy i umiejętnie dopasujesz się do oczekiwań wielkiej sieci, to będziesz z nią pracował bardzo długo. Osobiście znam przypadki, kiedy Dostawca mylił marżę z narzutem, albo nie wliczał wszystkich elementów w cenę, a na koniec roku kończył z minusem. Znam też przypadki, kiedy wszystko zostało wliczone i wszystkim się opłacało handlować ze sobą przez wiele, wiele lat. Cieszę się, że młode pokolenie potrafi łamać schematy, które tak bardzo są bronione, przez osoby poniżej negatywnie komentujące. tę publikację :) A najlepsze komentarze są od osób skrywających się po nickami. Litości... To nie Facebook

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kupiec SDA 10 miesiąc temuocena: 100% 

    Chociaż zasady działania nie są identyczne w każdej sieci to polecam takie nastawienie pro-współpracy. Win-win. Każdy kto kupuje towar lubi gdy producent interesuje się stockiem...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gniew 9 miesiąc temuocena: 20% 

    Niech jasnie pan opisze ile sie płaci za krzyż półki a nie pierdzieli farmazony

    oceń komentarz
  • ~Jarek67 8 miesiąc temuocena: 38% 

    Tytuł powinien brzmieć ,, JAK DOSTAĆ KOPA W DUPĘ NA WŁASNE ŻYCZENIE "

    oceń komentarz
  • ~Smieszne 7 miesiąc temuocena: 60% 

    To jest chyba poradnik jak zniszczyc swoj produkt i swoja marke, jesli sie posiada. Dawno nie czytalem wiekszego steku bzdur.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Geniusz 6 miesiąc temuocena: 78% 

    "Nie kompromituj się z marżą 20 proc. – daj Biedronce zarobić, grubo, tłusto, suto!" co za geniusz handlu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ścięty 5 miesiąc temuocena: 43% 

    Dziwnym trafem takie artykuły zabiegają się z postępowaniem UOKiK o niezasadne rabaty przez które Dostawca nie wie finalnie po ile dostarcza towar a za ich nie udzielenie JMD miało wystawiać kary. Ot kolejna wielka korporacja wykorzystuje gospodarczosc Polaków. Ile to już marek zniszczyli rozwalając ceny? Sprzedaj produkt po cenie 3 zł netto jeżeli wcześniej JMD rozwaliło ci cenę na rynku wystawiając 2 za 5. Rozmawiaj z innymi odbiorcami. Co powiesz? Nie masz top marki na rynku to pokażą Ci ..I.. MÓGŁBYM tak wymienić kilka osób które przejechało się na jednym "strzale" do JMD.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ecom 4 miesiąc temuocena: 50% 

    "dzisiejszych czasach marketing jest za darmo, bo FB oraz INSTA jest za darmo." - skrajny brak kompetencji w zakresie e-marketingu, zakładam że głoszący takie hasła nie wyszedł poza obszar posiadania prywatnego konta na fb i wydaje mu się że cały fb jest za darmo, ciekawe zatem z czego utrzymuje się fb jak nie właśnie ze sprzedaży narzędzi reklamy...płatnej, żal czytać takie cuda w co by nie było w magazynie bedacym czescia e-rynku wydawniczego

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Poniżej kosztów 3 miesiąc temuocena: 100% 

    A ja słyszałem, że głównym kryterium jest żeby się zgodzić na to, że JMD robi z ceną co chce i schodzi pod wodę. Na koniec roku wołają obniżki lub wyrównanie marzy bo przecież wspierają sprzedaż i budują obroty. Fakt, że przy okazji rozwalaja ceny ale rozmowa o cenach jest przecież zabroniona i grożą za to kary 3% od obrotu. Ot JMD wiedzą jak budować sprzedaż w oparciu o zjechanie kogoś marki. Tylko tych co chcą oddać swoje marki na zatracwnie coraz mniej jakby na rynku.

    oceń komentarz
  • ~Hahaha 2 miesiąc temuocena: 100% 

    gratulacje.Metody ściągania majtek! Dziękuję mam inne techniki sprzedaży.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~wanzant 1 miesiąc temuocena: 70% 

    artykuł głupi nadęty i nie mający odzwierciedlenia w prawdzie. ........No faktycznie . jak nie masz kasy to nie podchodź bo długo niej nie zobaczysz. a VAT i Dochodowym trzeba zapłacić a co do tekstu typu ,, urodzeni przed 1960r nie rozumieją handlu"" to tekst mega chamski i nie mający potwierdzenia w prawdzie. a co do przechwalania się ze trzydziestoparolatkowie tylko potrafią handlować z biedrą to może kilku dostawców takich jest, ale na pewno nie autor tekstu ani młode wilki zatrudnieni w wielkich firmach produkcyjnych gdzie szefem i tak jest fundusz lub właśnie osoba urodzona przed 1960rokiem. a i tak jesteście tylko pracownikami od tabelek bo tylko tyle potraficie , bo własnie tacy ludzie urodzeni przed 1960r zrobili to o czym tylko możecie pomarzyć i duzo gadać

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony