REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

(fot. mat. pras.)

Polscy konsumenci w wyborze nabiału i produktów mrożonych są szczególnie wyczuleni na nowe smaki oraz informacje o ich walorach odżywczych. Dużym entuzjazmem cieszą się niezmiennie produkty z upraw ekologicznych, z certyfikatem EKO. To połączenie informacji na etykiecie produktowej może zwrócić uwagę polskich konsumentów oraz utrwalić ich nawyk zakupowy dla konkretnego produktu.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Wartość rynku artykułów mleczarskich rośnie z każdym rokiem, a 2018 r., według szacunków Biura Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, może być rekordowy. Eksport mleka surowego w stosunku rocznym może wzrosnąć nawet do 4,1 mln ton, czyli o 2,14 mld euro, zaś wartość importu to blisko 1 mld euro. Przeprowadzone na zlecenie ASM Group badanie miało za zadanie ocenić potrzeby i kryteria zakupowe Polaków w wyborze nabiału oraz produktów mrożonych. Selekcja produktów pod kątem ich wysokiej jakości często związana jest z potwierdzeniem w postaci certyfikatu produktu ekologicznego.

Zdrowo i naturalnie

- Osoby robiące zakupy preferują te artykuły, które wydają się im zdrowe. Kluczowy jest tu nacisk na słowo „wydają się”, gdyż oznacza to produkty, które w świadomości zbiorowej lub indywidualnej funkcjonują jako lepsze i bardziej naturalne, choć w rzeczywistości nie muszą takie być – komentuje producent badania Marcin Gieracz, dyrektor generalny Rubikom Strategic Thinking. Wyniki badania przedstawiły też, że synonimem „zdrowego” jest „naturalne”, a te dwa pojęcia stosowane są zamiennie.

Konsumenci szukają jednocześnie rozsądnych rozwiązań, które nie nadwyrężą ich portfela. - Szukając zdrowych produktów zwraca się uwagę na ich cenę. Wiele osób wybiera także te certyfikowane, których cena nie odbiega znacząco od cen produktów standardowych. Istotnym czynnikiem kształtującym decyzje zakupowe jest dieta, gdyż na sklepowych półkach szukają tych, zgodnych z ich aktualnym jadłospisem – mówi Urszula Stałowska-Homa, dyrektor zarządzająca w spółce Gruppo Trade Service Polska, należącej do ASM Group.

Przejrzysta etykieta

Jednym z powodów zmiany nawyków zakupowych są informacje o nowościach, szczególnie gdy dotyczą jakiejś zmiany smaku. Jednak informacja na etykiecie produktu musi zgadzać się z tym, co faktycznie on reprezentuje. - Nikt nie lubi być oszukiwany i ta zasada odnosi się również do kupujących. Ich zaufanie łatwo jest nadszarpnąć, jeśli ogólna informacja o walorach produktowych przedstawia je jako zdrowe, zaś skład mówi coś innego, bo jest w nim np. dużo cukru czy znajdują się w nim składniki słabej jakości. Osoby badane mówiły m.in. że sprawdzając etykietę wykluczają „dziwne” dodatki. Informacyjnie niespójny komunikat sprawi, że kupujący z dużym prawdopodobieństwem już więcej nie sięgnie po niego – mówi Urszula Stałowska-Homa. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony