REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (15-21.10.2018)

(fot. archiwum)

Sprzedaż mięsa nie jest łatwym zagadnieniem - przez dziesiątki lat zajmowali się tym rzeźnicy przekazujący sobie poprzez pokolenia wiedzę i umiejętności praktyczne. Jak zatem tą wiedzę przekazać personelowi naszego sklepu?

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Na osiągniecie zadowalającej sprzedaży składa się wiele czynników, ale świeżość mięsa i bezpieczeństwo klienta to podstawa. Jak zwraca uwagę Bartłomiej Apanowicz, dyrektor zarządzający Pamso, zapewni ją nam odpowiednia rotacja towaru oraz bezwzględne zachowanie ciągu chłodniczego. - Bardzo ważna jest estetyka i bezkompromisowe dbanie o czystość w ladzie. Odpowiednia i powtarzalna na co dzień kompozycja ułożenia mięsa zapewni klientowi możliwość dokonania właściwego i szybkiego wyboru a personelowi ułatwi codzienne obowiązki – tłumaczy ekspert.

Kluczową rolę ogrywa wiedza, doświadczenie i skrupulatność podczas przygotowania, układania mięsa w ladzie i jego rotacji w ciągu całego dnia. - Tu nie ma przerw w pracy. Jeżeli nie sprzedajemy to poprawiamy, dbamy o wygląd i dostępność mięsa. Liczy się naprawdę każdy detal. Trzeba mieć na uwadze wielkość, kształt a nawet kierunek ułożenia danego rodzaju mięsa. Każdy element trzeba obejrzeć i wyeksponować najatrakcyjniejszą stroną do klienta – podkreśla Apanowicz.

- Kolejnym ważnym czynnikiem, o który warto zadbać to oświetlenie. Jest to bardzo istotne, ponieważ wpływa bezpośrednio na wygląd mięsa. Stosujemy tylko specjalistyczne oświetlenie dzięki, któremu uwydatnimy naturalną barwę mięsa – dodaje.

Spożycie mięsa w Polsce utrzymuje się na dość stabilnym poziomie, ale proporcje ilości konsumowanego mięsa w zależności od rodzajów zmieniają się znacząco w ostatnich latach. - Wysokie spożycie mięsa czerwonego wynika z zwyczajów żywieniowych, tradycji, smaku i ceny. Niezmiennie największy udział w sprzedaży w kraju ma wieprzowina. Rośnie również spożycie mięsa wołowego na mieszkańca – mówi Katarzyna Frączek, manager ds. sklepów własnych w firmie Dobrowolscy. - W zeszłym roku konsumpcja wołowiny wyniosła prawie do 2,7 kg. Konsumpcja wieprzowiny w ostatnich latach waha się w granicach 38–42 kg ma osobę rocznie i stanowi ponad 60 proc. mięsa spożywanego w naszym kraju. Polacy najchętniej kupują schab, szynkę, łopatkę, boczek i karkówkę – wymienia nasza rozmówczyni.

Zasadniczą sprawą w ladzie mięsnej jest utrzymanie porządku z zachowaniem podziału na rodzaje oferowanych mięs. Wydzielamy grupę mięs wieprzowych, wołowych, cielęcych oraz jagnięciny. - W obrębie każdego rodzaju układamy łącznie elementy stanowiące podstawę do przyrządzania rosołów, wywarów i zup, czyli wszelkiego rodzaju elementów z kością – akcentuje Małgorzata Gosa, dyrektor ds. administracyjnych sieci sklepów, ZM Olewnik. - Drugą część w każdej grupie stanowią mięsa na kotlety, zrazy, sznycle i bitki – zaznacza. 

Zwraca również uwagę, że ze względu na wszechobecny pośpiech, warto zapewnić swoim klientom pełną gamę mięs mielonych, takich jak: mięso wieprzowe z szynki, z karkówki, ze schabu, wieprzowo-wołowe i w 100 proc. wołowe.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony