REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Często popełnianym błędem jest chęć wystawienia jak największej ilości produktów. Takim działaniem możemy osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego.

Często popełnianym błędem jest chęć wystawienia jak największej ilości produktów. Takim działaniem możemy osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. (fot. Łukasz Rawa)

Różnorodna oferta to obecnie przepis na sukces, dlatego na stoisku mięsnym powinny znaleźć się zarówno produkty paczkowane, jak i sprzedawane „na wagę”. Starsze osoby lubią kontakt ze sprzedawcą, a osoby młodsze wybiorą raczej wyroby konfekcjonowane - wyjaśnia Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Przy budowaniu właściwej ekspozycji w ladzie mięsnej należy pamiętać o tym, że klienci „kupują oczami”. Dlatego ekspozycja musi być przede wszystkim obfita, estetyczna i zachęcająca do zakupu. Niestety jednocześnie powyższa zasada sprawia, że obfitość oferty i przepych, jaki często występuje w tej kategorii, są tak duże, że konsumentowi niezwykle trudno dostrzec produkty, których właśnie szuka lub które są skierowane do danego typu klienta. Jak zatem zadbać o wspomnianą obfitość, a jednocześnie utrzymać „lekkość i czytelność ekspozycji”? Kierujmy się następującymi zasadami.
 
Zasada kontrastu – należy wyróżniać poszczególne produkty, aby to uzyskać, należy układać obok siebie produkty o jak najbardziej zróżnicowanej barwie i jej odcieniu.
Zasada widoczności – towar należący do tego samego asortymentu produktowego powinniśmy grupować, wydzielając strefy i podstrefy, np. kiełbasy/szynki, produkty z drobiu – paczkowane/ krojone/ całe; wieprzowina/ wołowina/ drób. Gdy to zrobimy, konsument szybciej dostrzeże konkretny produkt, którym jest zainteresowany. Dzięki temu nie będzie kłopotliwie błądził wzrokiem po ladzie. 
Zasada ceny – czytamy od lewej do prawej strony, dlatego należy zadbać, aby w ramach stref i podstref produkty premium zawsze były umiejscowione po lewej stronie, najlepiej tuż przed kasjerką/ osobą obsługującą, w miarę oddalania się od kasy cena produktów powinna się zmniejszać. Należy pamiętać również o etykiecie cenowej, która zawsze powinna być widoczna. 

Skłonić do zakupu

Dodatkowo personel sklepu powinien również przywiązywać szczególną wagę do właściwego  przystrojenia ekspozycji. Estetycznie zaaranżowane stoisko bardziej przyciąga klienta i skłania do zakupu. Jeśli brakuje miejsca w ladzie, warto skorzystać z oferty producentów, którzy często dysponują dodatkowymi ekspozytorami lub stojakami. Produkty, które nie wymagają ciągu chłodniczego, warto umieszczać na ladzie właśnie w takich ekspozytorach. Aby uwydatnić walory mięsa i wędlin, stosuje się oświetlenie ze specjalnymi filtrami do mięsa, które filtrują kolor zielony, uwydatniając w ten sposób czerwienie. Mięso i wędliny zyskują wyjątkowy kolor, jednocześnie światło nadaje im efekt „trójwymiaru”.

Sklep mały, sklep duży

W małych sklepach mięso i wędliny stanowią jedną z najważniejszych kategorii i są zazwyczaj ulokowane naprzeciwko wejścia, dzięki czemu klient, wchodząc do sklepu, zawsze widzi te produkty. Bardzo istotne jest właściwe ułożenie produktów w ladzie chłodniczej. Dobrze, aby poszczególne kategorie mięsa: wieprzowe, wołowe, wędliny, drób, były oddzielone od siebie np. świeżymi warzywami i owocami. W mniejszych sklepach, np. osiedlowych, zdecydowanie warto postawić na tradycyjne regionalne produkty – to, co jest naturalne i lokalne, jest wyżej cenione przez konsumentów. W dużym sklepie, np. hipermarkecie, ilość miejsca pozwala na sprzedaż znacznie szerszej gamy produktów. Klienci poruszają się po sklepie w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Dlatego bardzo istotna jest kolejność produktów w ladzie. Na początku powinny być wyeksponowane mięsa białe, następnie czerwone. Kolejną kategorią powinny być wędliny (ułożenie w kolejności od najtańszych do najdroższych) i produkty premium oraz towar kupowany pod wpływem impulsu przed samą kasą.

Autor: Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 16

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 9
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"