REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Z badania Grupy AdRetail wynika, że 52% polskich konsumentów woli e-gazetki. 44% preferuje tradycyjne wydania gazetek, które są najpopularniejsze w woj. podkarpackim. Elektroniczna forma ma najwięcej zwolenników w lubelskim.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Klienci dyskontów i hipermarketów częściej korzystają z drukowanych publikacji niż kupujący w innych formatach. Wśród osób zaopatrujących się w sklepach convenience i w supermarketach przeważa wersja cyfrowa. Eksperci twierdzą, że sieci handlowe zdecydowanie powinny wzmocnić jej oddziaływanie w tej części kraju. I dodają, że długofalowo to im się opłaci.

Badanie wykazało, że tzw. ściana wschodnia jest coraz lepiej nastawiona do cyfryzacji, choć jeszcze w tym temacie mocno podzielona. 52% badanych woli e-gazetki, a 44% – papierowe wydania. W ocenie Macieja Tygielskiego, szefa sprzedaży w Grupie AdRetail, to bardzo dobry wynik dla publikacji w formie elektronicznej. Oznacza, że już co druga osoba na tym terenie z nich korzysta. Ekspert spodziewa się, że liczba aktywnych użytkowników będzie stale rosła wraz ze znajomością zalet tej wersji.

– Ściana wschodnia to tzw. obszar wyjazdowy. Osoby tam mieszkające często dojeżdżają do pracy do odległych miast. I dlatego e-komunikacja jest dla nich poręczna poza domem. Uważam też, że nawyk korzystania z niej będzie się rozszerzał wśród młodych osób i ich dzieci. Decydującą rolę odegra tutaj powszechność smartfonów. Jednak nie oznacza to definitywnego zaniku papierowych wydań, bo część klientów wciąż będzie z nich korzystała, choćby z przyzwyczajenia – komentuje dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Największe poparcie dla papierowych wersji występuje w województwie podkarpackim – 49%. W warmińsko-mazurskim wynosi ono 48%. Podlaskie i lubelskie odnotowało odpowiednio 38% i 39%. Zdaniem Macieja Tygielskiego, powyższe wyniki mogą być związanie z mniejszą liczbą sklepów w niektórych regionach. Trudniejszy dostęp do placówek handlowych z pewnością przekłada się na mniejszą popularność do tego rodzaju publikacji.

– E-gazetka ma najwięcej zwolenników w województwie lubelskim – 61%. Podobny wynik zanotowało podlaskie – 60%. Dla porównania, w podkarpackim wynosi on 44%, a w warmińsko-mazurskim – 49%. Wskaźniki te odzwierciedlają zróżnicowanie zamożności i edukacji cyfrowej w subregionach. Tam, gdzie jest najbiedniej, występuje najmniejsze nasycenie sprzętem cyfrowym. Z kolei lubelskie i podlaskie to obszary, w których już od XIX wieku rozwój traktuje się jako przejaw patriotyzmu, a od lat 90. ub. stulecia to sposób na wydostanie się z biedy. Tamtejsi ludzie są więc bardzo otwarci na technologię – tłumaczy dr Faliński.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony