REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

(fot. Bartek Kaszuba)

Brytyjczycy znani są ze swojego wyspiarskiego poczucia wyższość i dumy z wszystkiego, co brytyjskie – co potwierdza choćby Brexit. Tym większym zaskoczeniem są wyniki badania zaufania do sieci detalicznych firmy YouGov, zacytowane przez serwis polonijny Polish Express.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Respondenci byli pytani o to, jakie sieci detaliczne najchętniej poleciliby swoim znajomym. Mogli wybierać spośród 10 sieci, wytypowanych przez YouGov spośród 100 różnych brandów, na podstawie prowadzonego przez cały rok badania preferencji zakupowych Brytyjczyków.

Jak się okazało, najchętniej polecanym detalistą na Wyspach jest… niemiecki dyskonter Aldi. Drugie miejsce zajął największy supermarket online, firma Ocado. Trzecie miejsce zajął… kolejny niemiecki dyskont Lidl.

Na dalszych miejscach uplasowały się brytyjskie sieci stacjonarne – Waitrose i Booths – potem amerykańskie Costco i Whole Foods, następnie Marks&Spencer, Iceland oraz Farm Foods.

Czegoś nam tu brakuje? A co z największymi detalistami z Big Four – Tesco, Asda, Sainsbury's, Morrisons? Nie weszły do pierwszej 10!

Wyniki badania są zgodne z danymi firmy Kantar, dotyczącymi udziału poszczególnych detalistów w brytyjskim rynku spożywczym. Pokazują one, że niemieckie dyskonty systematycznie i dynamicznie połykają kolejne kawałki rynkowego tortu. Wielka Czwórka w październiku 2019 r. miała już tylko 62,7 proc. udziałów w łącznej sprzedaży – to najniższa wartość od 2014. Tymczasem Aldi i Lidl mają już łącznie 14,1-proc. udział, przy czym Aldi z 8,1 proc. depcze po piętach sieci Morrisons, której udziały osunęły się poniżej 10 proc. i w krótkim czasie może ona zostać wypchnięta z prestiżowego grona Big Four.

Źródło: polishexpress.co.uk

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony