REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

(Pixabay.com)

Nie da się ukryć, że w pandemii koronawirusa przemysł spożywczy i chemiczny odgrywa kluczową rolę w tych niepewnych czasach. Oto kilka działań według firmy doradztwa strategicznego McKinsey & Company, które detaliści powinni podjąć, aby pomóc pracownikom i firmie. Oraz zyskać zaufanie klientów.

REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

Czy nowy koronawirus to „grypa”? Nie. Choroba jest mniej śmiertelna niż SARS, ale wskaźnik przenoszenia jest półtora do dwóch razy wyższy niż grypy, a różne czynniki wpływają na ostateczną śmiertelność zakażonych osób. To problem dla całych społeczeństw i gospodarek. Firma McKinsey wydała raport, który wskazuje, co mogą zrobić detaliści, aby jak najlepiej zadbać o swoich klientów, pracowników i cały biznes. Wskazuje także, jakie towary cieszą się wśród klientów – niezależnie od narodowości – największym zainteresowaniem.

Chroń swoich pracowników i klientów

Dla pracowników centrali wyzwania związane z kryzysem - praca zdalna, definiowanie planów awaryjnych i utrzymywanie morale - są trudne, ale możliwe do ogarnięcia przez sprawne spółki.  Prawdziwymi bohaterami w tej sytuacji są pracownicy bezpośrednio narażeni na kontakt z setkami potencjalnie chorych: kasjerzy, magazynierzy, kierowcy, pracownicy spedycyjni. Dlatego detaliści muszą zwiększyć bezpieczeństwo pracowników pierwszej linii i ograniczyć kontakt z ludźmi w jak największym stopniu, wykorzystując jak najwięcej technologii. Chroń sowich pracowników, osłaniaj ich od klientów i zapewnij wszystkie możliwe środki higieny. Bezpieczny sprzedawca to też zdrowy klient. Zastosuj wszystkie możliwe opcje, aby uniemożliwić bezpośredni kontakt sprzedawcom i klientów. Płyny dezynfekujące, rękawiczki, maski, strefy poruszania się, wpuszczanie minimalnej liczby osób do obiektów.

Zabezpiecz ciągłość działania

Najważniejszym warunkiem działania sklepów jest zachowanie ciągłości łańcucha dostaw. Zadbaj o bezpieczeństwo i komfort pracy ludzi, którzy muszą kontynuować pracę, dostawy do domu klientów, muszą być w pracy i czuć się bezpiecznie, żeby firma mogła funkcjonować. Zainteresuj się tym, co teraz kupują klienci, jakie towary są niezbędne i po które będą przychodzić od sklepu. W czasie pandemii koronawirusa okazało się, że niezależnie od lokalizacji – Chiny, USA, Włochy, Hiszpania, Polska – ludzie zaopatrują się w podobne rzeczy. Bo kryzys zmienił kształt koszyka zakupowego przeciętnego klienta, niezależnie od tego, gdzie żyje i mieszka.

Sprawdź, jak wygląda lokalna sytuacja

W zależności od kraju tempo epidemii i zwyczaje zakupowe klientów zmieniają się w różnym tempie. Jeśli klienci nie są w stanie wyjść z domu, rozważ dostarczenie zakupów pod ich drzwi. Sklepy z żywnością i artykułami pierwszej potrzeby są najważniejszymi punktami zaopatrzeniowymi dla ludzi w czasie epidemii. Da się zrezygnować z wielu zakupów, potrzeb, nawet dość nieoczywistych – jak leczenie zębów, czy wizyta  alergologa. Jednak nie da się przeżyć bez jedzenia, picia i środków higienicznych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Dziadek 1 18 dni temuocena: 100% 

    Bez środków higienicznych da się przeżyć. Zostało to wielokrotnie udowodnione w komunikacji publicznej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony