REKLAMAKORAL - GRAND Exotic - Baner Główny (11-31.03.2020)
Jan Kolański, prezes zarządu Colian S.A.

Jan Kolański, prezes zarządu Colian S.A. (materiały własne)

- Na rynku mamy 400 tys. produktów, największy sklep może ich mieć u siebie 50 tys., konsument robiąc zakupy ma średnio w koszyku 12 SKU, a nam do życia jest potrzebne 400. Jeśli to przeanalizujemy, to widzimy, że jest za dużo produktów – mówił Jan Kolański, prezes zarządu Colian S.A. podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Jednocześnie zasygnalizował, kilka innych tendencji, które będą miały duży wpływ na rynek i dostawców. - Dzisiaj zaczyna liczyć się wygoda – lokalizacja jest jednym z najważniejszych elementów. Elementem, na który na pewno warto zwrócić uwagę, jest marka – każdy kupiec, jako osoba decydująca o zakupach (często jest to właśnie kupiec, a nie prezes), musi mieć dwie wiodące marki w kategorii, gdyż one będą dawały największą rotację i marżę. Każdy pracuje, żeby stworzyć model najbardziej przyjazny, ale na końcu liczy się ekonomia, żeby można było reinwestować. Czy ktokolwiek będzie chciał ryzykować, kupując np. nieznaną przyprawę do grilla. Może w ten sposób popsuć sobie mięso. Inny przykład: ktoś kupuje Śliwki Nałęczowskie, bo mają 55 proc. udziału w rynku – wyliczał Jan Kolański.

I dodał: - Ponadto zmienił się model polskiej rodziny. Za moich czasów mówiło się 2+3, teraz się mówi 2+1, rzadko się zdarza 2+2, mało kto zauważa, że mamy dużo singli. A to oznacza, że będziemy musieli zmieniać ofertę i zamiast dużych opakowań, będziemy musieli mieć pojedyncze opakowania, żeby te produkty nie traciły na jakości. Wszystko szybko się zmienia, a my mamy coraz mniej czasu.

-Kilka wieków temu najlepiej zarabiało się na dużych połaciach ziemi, później w fabrykach, a teraz zarabia się na myśleniu. Dlatego ci, którzy będą przewidywali rynek, wyróżnią się i będą oferowali fantastyczną pracę, wygrają z tymi, którzy proponują monotonne zajęcie. Młodzi ludzie nie tylko idą dziś do pracy po pieniądze, ale żeby praca do była przyjemność i wyzwania. Dziś młoda generacja szuka zupełnie innego rodzaju pracy- podsumował prezes zarządu Colian S.A.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Hellena 6 ponad rok temu

    a cukier wciąż drogi p. Janie? :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kupiec 5 ponad rok temu

    Prezes Jan chyba zrozumiał co nie działało w jego biznesie. W firmie dał zielone światło na zmiany zatrudniając Managera który zmienia model działania Colian na zdecydowanie bardziej rynkowy co już przekłada się na wyniki. Widać tez w tych samych osobach z Colian zmianę w podejściu do rynku, klienta i w sposobie robienia biznesu. Co do wypowiedzi - wiele prawdy w tym jest. Na rynku jest tysiące sku a klienci kupują kilkaset.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~były pracownik 4 ponad rok temu

    Fajnie, że prezes wie i rozumie jakiej pracy szukają młodzi szkoda tylko, że tego nie wdraża w swoich firmach, jakość i warunki pracy są wciąż z tamtego wieku

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ff 3 ponad rok temuocena: 100% 

    świetny pomysł! będziemy mieć zachodnie sieci z produktami koncernów a reszta niech zdycha, zwłaszcza polskie firmy, które nie stać na walkę z zachodnimi koncernami! Pan prezes też szybko znajdzie się w puli do odstrzału, aż takim gigantem rynkowym nie jest

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kupiec nie prezes 2 ponad rok temuocena: 100% 

    Pan Jan przemowil, niczym Leo Messi polskiego handlu ... Skoro widzi idace zmiany, moze je w koncu wdrozy w swoim Hooldingu, bo wartosc sprzedazy wciąż spada.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument 1 ponad rok temuocena: 67% 

    Pan Jan, śmie żartować. Najlepiej jak by została na rynku sama Helena:) Rynek opanowali Portugalczycy, którzy zabierają półkę produktową, swoim badziewnym produktem oraz korporacyjną chemią spożywczą raczą polskich konsumentów. Jeśli natychmiast Urząd Ochrony Konkurencji nie wkroczy z ograniczeniami regulującymi rynek to obudzimy się z ręką w nocniku i na śniadanie będziemy jedli żelki bo w "marketach" nic innego nie uświadczymy. Rodzime produkty będą sprzedawane w systemie MML.:)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 10% - Halfpage (marzec-kwiecień 2020)
do góry strony