REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)
Janusz Idczak, prezes Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie

Janusz Idczak, prezes Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie (fot. materiały prasowe)

- Liczymy na silną pozycję numer dwa na rynku gum do żucia w Polsce. Na jej osiągnięcie dajemy sobie dwa lata – mówi Janusz Idczak, prezes Mondelez Int. na Polskę i kraje bałtyckie w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Mondelez właśnie zadebiutował na rynku gum do żucia w Polsce. Jakie udziały chcecie osiągnąć i ile dajecie sobie na to czasu?
Liczymy na silną pozycję numer dwa osiągniętą w najbliższych dwóch latach.
Mondelēz International z markami takimi jak Stimorol, Trident, Hollywood czy V6, jest jednym z liderów w kategorii gum do żucia na świecie. Wprowadzenie innowacyjnego produktu, jakim są gumy Halls i wykorzystanie naszej wieloletniej ekspertyzy, niewątpliwe rozwinie i ożywi polski rynek. Zaplanowaliśmy szereg działań komunikacyjnych, by oferowany przez nas produkt zaistniał w świadomości konsumentów, m.in. nowoczesną kampanię reklamową w telewizji i internecie, silne wsparcie w punktach sprzedaży oraz wyjątkowe ekspozycje.

Na jakie opakowania postawiliście?
Gumy Halls są dostępne w charakterystycznych dla pozostałych naszych marek z tej kategorii opakowaniach. Mają one łatwe kopertowe otwarcie, bezpieczne zamknięcie i są nowością na polskim rynku. W przyszłości dopuszczamy także możliwość wprowadzenia innych formatów. Warto podkreślić, że zarówno nasze opakowania, jak i drażetki są większe (2 g) niż standardowa oferta konkurencji.

W strefie kasy panuje niebywały tłok, szczególnie, że rosną nowe kategorie impulsowe: przekąski fit, kabanosy, figurki itp. Wy zaś chcecie przekonywać detalistów, by rozszerzali asortyment w kategorii, która notuje spadki. W jaki sposób przekonacie handel, że to się opłaca?

Pomimo nowych produktów w kategorii impulsowej, nadal w strefie kasy kluczowe miejsce zajmują gumy i cukierki. Dotychczasowa oferta produktów odświeżających nie jest jednak wystarczająca ze względu na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów. Większa konkurencja wywołana pojawieniem się nowego gracza z pewnością ożywi całą kategorię.
Rozszerzenie naszego portfolio o gumy będzie korzystne zarówno dla konsumentów – otrzymają oni wysokiej jakości, odpowiadający na ich potrzeby nowy produkt, jak i dla sprzedawców – nowej kategorii będzie towarzyszyć wsparcie promocyjne generujące ruch w sklepach.

Dlaczego właściwie rynek gum do żucia wyhamował? Co jest tego przyczyną? Wydawałoby się, że trendy sprzyjają tej kategorii…

Spadki obserwujemy od dwóch lat. Ma na to wpływ kilka czynników. Po pierwsze, brak konkurencji pośród producentów. Obecnie ponad 90% rynku należy do jednej firmy. Po drugie, zmniejszająca się aktywność dotychczasowych graczy w mediach, która wspierałaby kategorię. Po trzecie, brak nowości produktowych. Wprowadzenie gum Halls zdecydowanie pozytywnie wpłynie na wszystkie wymienione obszary.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony