REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny

(Netto Polska)

Janusz Stroka, prezes zarządu Netto Polska zapowiada w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że prowadzona przez niego firma chce w ciągu najbliższych lat inwestować w rozwój i modernizację sklepów, w planach jest także dalszy rozwój logistyki, w tym budowa nowego centrum dystrybucyjnego. Przypomnijmy, że w opublikowanej kilka dni temu pierwszej części rozmowy Janusz Stroka (aby ją przeczytać kliknij tutaj) mówił, że jednym z głównych priorytetów sieci jest praca nad asortymentem, w tym ofertą marek własnych.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Janusz Stroka, prezes zarządu Netto Polska

Na zdjęciu: Janusz Stroka, prezes zarządu Netto Polska

Netto zapowiedziało przyspieszenie ekspansji sieci sklepów.

Jednym z najważniejszych naszych celów jest zwiększenie penetracji rynku. Mamy bardzo ambitne plany w tym zakresie, bo to olbrzymie wyzwanie. W ostatnich trzech-czterech latach tempo rozwoju naszej sieci nie było zbyt imponujące. Musimy nadgonić ten czas.

Do 2020 r. będziemy się rozwijać nieco wolniej, ponieważ mamy bardzo surowe kryteria doboru lokalizacji, a na pierwszym miejscu zawsze stawiamy rentowność danej placówki. Najważniejsza jest dla nas nie liczba sklepów, a ich jakość. Dzięki takiej polityce możemy się poszczycić tym, że w ciągu 23 lat naszej obecności w Polsce zamknęliśmy jedynie dwie placówki.

W związku z tym, w przyszłym roku planujemy otwarcie od 20 do 30 nowych obiektów, a w 2020 r. i latach następnych zamierzamy otwierać co najmniej 40 nowych sklepów rocznie. Takie cele zakładamy w strategii, ale oczywiście czas zweryfikuje plany. Być może otwarć będzie więcej.

Czy strategia ekspansji poza rozwojem organicznym zakłada także akwizycje?

Cały czas jesteśmy otwarci na akwizycje, zawsze starannie analizujemy wszelkie propozycje w tym zakresie i z pewnością nie przegapimy dobrej okazji. A okazje będą się trafiać, biorąc pod uwagę dynamikę zdarzeń na polskim rynku.

Jednak powtórzę raz jeszcze, mamy jasną, klarowną strategię, w której podstawą jest rentowność. Dzięki temu w 2017 r. zarówno cała grupa, jak i sieć Netto w Polsce, osiągnęły wyniki finansowe znacząco powyżej zakładanych.

Szybki rozwój sieci detalicznej wymusi zmiany w logistyce?

Trzecim filarem strategicznym będzie podjęcie decyzji o budowie czwartego centrum dystrybucyjnego. Nasze plany długofalowe zakładają ekspansję także na wschód i południe Polski, co będzie wymagało dostosowania bazy logistycznej.

Konkretna lokalizacja nowego centrum dystrybucji nie jest jeszcze przesądzona, ale pracujemy nad tym zagadnieniem. Jeśli uda nam się osiągnąć zakładane tempo ekspansji, to najpóźniej za dwa lata będziemy dysponować czwartym obiektem magazynowym.

Zatem główny kierunek ekspansji biegnie z zachodu na wschód?

W regionach na wschód od Wisły widzimy duży potencjał. Jednak obecnie, wbrew obiegowym opiniom, nie rozwijamy się wyłącznie na zachodzie Polski. Działamy na dwóch trzecich obszaru kraju, w tym także w województwie warmińsko-mazurskim, a linię naszej obecności tak naprawdę wyznaczają granice województw ściany wschodniej – Podlasia, Lubelszczyzny i Podkarpacia. Nie ma nas w takich dużych miastach, jak Lublin, Suwałki czy Rzeszów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Obserwator 1 7 dni temu

    Przydała byś się spójna koncepcja dla jakiej grupy docelowej jest adresowany ten sklep.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony