REKLAMADAN CAKE - baner główny (listopad-grudzień)
Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska (E.Leclerc Polska)

- Wiemy, że w kilku lokalizacjach nasi partnerzy rozważają uruchomienie własnego e-sklepu, ale muszą precyzyjnie przeanalizować potencjał lokalnego rynku. Uruchomienie takiego projektu ma sens tylko wtedy jeśli są odbiorcy, którzy chcą z niego korzystać – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Przy ilu sklepach sieci E.Leclerc w Polsce działają obecnie sklepy internetowe? Czy w planach są kolejne projekty e-commerce?

Dzisiaj E.Leclerc ma w Polsce 47 hiper- i supermarketów. Sklepy internetowe działają w jedenastu lokalizacjach. W planach są kolejne, ale są to indywidualne projekty naszych partnerów, więc nie chcę wymieniać konkretnych terminów ani lokalizacji w jakich mogą się pojawić punkty sprzedaży on-line.

Zdajemy sobie sprawę, że ten kierunek rozwoju jest nieunikniony, klienci oczekują tego typu usług, chcą wygody, chcą mieć wybór dotyczący tego gdzie i w jaki sposób zrobią zakupy, czy to będzie sklep stacjonarny czy sklep internetowy.

E.Leclerc prowadzi proces unifikacji sklepów internetowych, zarówno od strony technologicznej, jak i interfejsu użytkownika. Kiedy ten  proces zostanie zakończony?

Są to procesy długotrwałe, prace prowadzone są etapami. Pierwsze rezultaty będą widoczne dla użytkowników już dużo wcześniej, cały proces potrwa około dwa lata.

Czy prace nad ujednoliceniem interfejsu nie będą kolidować z uruchamianiem kolejnych e-sklepów w portfolio E.Leclerc w Polsce?

Nie powinno to być problemem. Inicjatywy lokalne są naszą siłą. Możliwe jest szybkie dostosowanie oferty do lokalnych potrzeb. W tym zakresie dajemy sklepom duży margines swobody, to jest nasza wartość dodana. Polega ona też na wymianie doświadczeń pomiędzy kupcami, korzystaniu z dobrych rozwiązań wypracowanych przez kolegów.

Wiemy, że w kilku lokalizacjach nasi partnerzy rozważają uruchomienie własnego e-sklepu, ale muszą precyzyjnie przeanalizować potencjał lokalnego rynku. Uruchomienie takiego projektu ma sens tylko wtedy jeśli są odbiorcy, którzy chcą z niego korzystać.

Czy sieć będzie w Polsce wdrażać takie rozwiązania e-commerce, jak np. Drive, bo usługa click&collect jest już dostępna dla polskich klientów?

Każdy rynek jest inny. We Francji przyjęło się rozwiązanie typu Drive, być może po części, dlatego że paradoksalnie grunty są we Francji tańsze niż w Polsce, zatem „próg wejścia” w rozumieniu niezbędnych nakładów inwestycyjnych na organizację punktu Drive, nie był zbyt wysoki. Ale przede wszystkim, francuscy konsumenci przyzwyczaili się do sklepów wielkopowierzchniowych, chętnie jeżdżą samochodami na większe zakupy, podczas gdy w Polsce – co widać choćby w badaniach Nielsena – czynnik convenience, czyli wygody odgrywa dużo większą rolę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~fan tomasz 1 27 dni temuocena: 33% 

    walka na rynku musi byc bardzo ciezka, skoro pan prezes wystepuje z plastrem na czole...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"