REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

- Amazon pozostaje niewielkim graczem w globalnym handlu - napisał w liście do akcjonariuszy prezes i główny udziałowiec Amazona, Jeff Bezos - najbogatszy człowiek świata.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)
Jeff Bezos, szef firmy Amazon

Jeff Bezos, szef firmy Amazon (fot. J.D. Davidson/Wikimedia Commons, na lic. CC BY 2.0)

Jak zauważył szef firmy w liście do udziałowców, do Amazona należy jedynie mały, jednocyfrowy procent rynku handlowego. Ponadto Bezos napisał, że w każdym kraju, w którym obecny jest Amazon, działają "znacznie więksi detaliści".

- To dlatego, że niemal 90 proc. handlu odbywa się offline, w sklepach typu brick&mortar (popularne określenie handlu stacjonarnego - red.).

Bezos podkreślił w liście, że Amazon Go - sieć ultranowoczesnych, bezobsługowych sklepów spożywczych - to próba "pozbycia się tego, co najgorsze w fizycznym handlu: kolejek". - Nikt nie chce czekać w kolejce do kasy. Zamiast tego, wymyśliliśmy sklep, do którego można wejść, chwycić co się chce i wyjść - napisał Bezos, podkreślając, że wdrożenie tego projektu było wyzwaniem.

- Wymagało pracy i poświęcenia od setek informatyków i inżynierów z całego świata. Musieliśmy zaprojektować i zbudować nasze własne kamery i półki, wynaleźć nowe algorytmy widzenia komputerowego, wliczając to możliwość "zszywania" obrazów z setek kooperujących ze sobą kamer. I musieliśmy zrobić to w taki sposób, aby technologia działała na tyle dobrze, by schowała się w tle, stała się "niewidzialną" - napisał Bezos.

Szef Amazona podkreślił w liście do akcjonariuszy, że odpowiedź klientów na doświadczenie zakupowe oferowane przez sklepy Amazon Go jest bardzo pozytywna. Prawdopodobnie oznacza to, że gigant e-commerce zamierza otwierać kolejne placówki tego typu. Na razie sklepów Amazon Go jest jedynie 10, działają m.in. w Chicago, San Francisco oraz Seattle.

W liście skierowanym do akcjonariuszy Amazona Jeff Bezos nie wspomniał ani słowem o innej stacjonarnej sieci sklepów rozwijanej przez Amazona. Chodzi o markety Whole Foods zakupione w 2017 roku przez koncern za 13,7 mld dolarów. To placówki specjalizujące się w sprzedaży "zdrowej" żywności.

Jak doniósł przed kilkoma tygodniami "Progressive Grocer", Amazon będzie testował sklepy Whole Foods w mniejszym formacie. Pierwsza placówka pod szyldem Whole Foods Market Daily Shop, o powierzchni sprzedaży zaledwie 230 mkw., ruszyła w Nowym Jorku. Sklep oferuje ograniczony wybór produktów - to głównie przekąski i napoje dla spieszących się klientów. Jak na standardy amerykańskiego rynku handlu FMCG, placówkę można określić mianę sklepu convenience (choć w Polsce mówilibyśmy przy identycznej powierzchni o supermarkecie).

Nowy koncept sklepu spożywczego Amazona jest o tyle ciekawy, że... testowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie pełnowymiarowego supermarketu Whole Foods.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony