REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Na zdj. Jerzy Mazgaj, twórca Delikatesów Alma

Na zdj. Jerzy Mazgaj, twórca Delikatesów Alma (fot. materiały prasowe Almy)

Jerzy Mazgaj, założyciel i wieloletni prezes sieci sklepów Alma, w wywiadzie udzielonym magazynowi "Forbes" przyznaje się do popełnionych błędów w delikatesowej firmie i zapewnia, że "do końca walczył" o uratowanie spółki.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

- Najwięcej na tej upadłości straciłem osobiście ja. Dla mnie to była duża lekcja pokory - powiedział Mazgaj "Forbesowi". Podkreślił przy tym, że gdyby wcześniej "dostrzegł pierwsze symptomy" oraz "miał mniej emocjonalny stosunek do firmy", to wyszedłby na tym przedsięwzięciu dużo lepiej. Zaznaczył także, iż porażka Almy zawsze będzie mu "doskwierać z tyłu głowy".

Mazgaj zdradził w rozmowie z "Forbesem", że już kilka lat przed bankructwem Almy znane fundusze private equity składały mu "dobre oferty". Wtedy jednak nie zdecydował się na sprzedaż Almy, sądząc, że firma ma jeszcze potencjał do dalszego rozwoju. Z perspektywy czasu Mazgaj uważa, że Alma była tzw. "overmarket brand".

Były prezes Almy zauważa, że również inne istotne na polskim rynku sieci delikatesowe zakończyły swoją działalność niepowodzeniem. Podkreśla także, że dziś na polskim rynku handlu spożywczego mamy do czynienia z "absolutną dominacją dyskontów".

Mazgaj w wywiadzie dla "Forbesa" zapewnia też, że gdy w Almie zaczęło się dziać źle, starał się robić wszystko co tylko możliwe "aby w możliwie najkrótszym czasie uregulować zobowiązania pracowników".

Znany biznesmen uważa, że "w dużej mierze" został niesprawiedliwie potraktowany przez media. - Bo ja do końca walczyłem o tę spółkę, do końca starałem się z tymi ludźmi rozmawiać i wydawało mi się, że przejmie to duży operator, który był zainteresowany". Mazgaj podkreślił też, gdyby Alma przetrwała dodatkowych kilka miesięcy i utrzymała umowy na lokalizacje kluczowych sklepów, to sytuacja firmy byłaby lepsza.

Czytaj więcej w magazynie "Forbes".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (7)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Bodzio 7 miesiąc temu

    Co za obłuda. Wstydu o zero Chciwości maksimum.Jak mozecie jeszcze dołaczać takie zdjęcie. ipiać o takim .... Oddaj kasę a potem sie lansuj.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~wanzant 6 2 miesiące temuocena: 50% 

    widzę ze wiadomości Handlowe boją się publikować komentarzy od ludzi i firm które bezpośrednio straciły na Almie i mazgaju. nic nie napisałem obraźliwego wulgarnego ani naruszające prawo. merytoryczna rozmowa to jest stwierdzanie faktów. czyż nie...? a nazywać rzeczy po imieniu trzeba najprościej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Antymazgaj 5 2 miesiące temu

    Dobreeeeee.....Panie Mazgaj, nie mazgaj się Pan...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~anulka 4 2 miesiące temuocena: 100% 

    Jestem pod wrażeniem tej pretensjonalnej a nawet bezczelnej postawy Jaśniepana i wydźwięku artykułu. Człowiek, który przyczynił się do wielu problemów zarówno firm (m.in.Baćpol) jak i osobistych, robi sobie takie zdjęcie. To chyba nieetyczne.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~12groszy 3 2 miesiące temu

    "- Najwięcej na tej upadłości straciłem osobiście ja." abstrahując od tego że to nieprawda, to każdy uczciwy bankrut powinien móc powiedzieć "na tej upadłości straciłem TYLKO ja".

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Realistaa 2 2 miesiące temuocena: 100% 

    Zawsze tak jest. Użalają się nad bankrutem a w tle dziesiątki dostawców, którzy grosza złamanego nie dostali o pracownikach nie wspominając. Ale to betka. Cygaro i szklaneczka.

    oceń komentarz
  • ~kel 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    jest taki dowcip w Monako na drinku i cygarze spotyka się dwóch polskich biznesmenów. Marek Mikuśkiewicz i Jerzy Mazgaj. Jerzy pyta się Marka ... na ile zbankrutowałeś.? Marek odpowiada ze chyba na 150milionów na to Jerzy A ja na 250milionów JESTEM LEPSZY OD CIEBIE. Na to Piotr i Paweł wyskakują z szafy i mówią .... my liczymy jeszcze , ale chyba to MY jesteśmy lepsi..... Mazgaj taki poszkodowany medialnie.? to niech stanie naprzeciw pracownikom , dostawcom zobaczy co to znaczy być poszkodowanym... to zwykły cwaniak i krętacz FORBES ZSZEDŁ NA PSY . JAK ZAPŁACISZ TAK NAPISZEMY

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony