REKLAMAKORAL - SORBET - Baner Główny (22-28.05.2020)

Około 40 proc. krajowej produkcji drobiu była dedykowana dla kanału HoReCa. Jego całkowite zamknięcie, i to zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach zagranicznych, spowodowało znaczącą nadwyżkę drobiu. Na problemy z dostępnością kanałów sprzedaży nałożyły się dodatkowe koszty produkcji wynikające z konieczności reorganizacji procesów produkcyjnych w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa pracowników przy obecnym zagrożeniu związanym z Covid-19 – mówi Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)
Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu

Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu (fot. WH)

Znaczna część hodowców drobiu, jak i ubojni nie funkcjonowała do tej pory na pełnej kontraktacji, wiążącej trwale obie strony. – Dziś ubojnie takie, mając kłopot ze sprzedażą mięsa, ograniczają uboje i nie odbierają żywca od hodowców. Za taką sytuację współodpowiedzialni są również hodowcy, nastawieni na produkcję bez umów – wskazuje Piotr Kulikowski.

Dodaje, że Indykpol od lat funkcjonuje w oparciu o pełną kontraktację i obecnie realizuje produkcję ubojową zgodnie z planami ilościowymi. – Z uwagi na ogromną nadprodukcję drobiu, ceny mięs nie zapewniają nam obecnie dodatnich marż a hodowcom satysfakcjonujących cen za żywiec. Jest to trudny czas dla wszystkich podmiotów w branży, który musimy jednak przetrwać – podkreśla prezes Indykpolu.

Zwraca on uwagę, że przez dziesięciolecia branża drobiarska nie otrzymywała żadnego wsparcia finansowego ze strony rządu. – Jeżeli jednak obecnie nie otrzymamy wsparcia ułatwiającego nam przetrwanie przez okresu najbliższych trzech miesięcy, to wiele ubojni i hodowców zbankrutuje – ostrzega nasz rozmówca.

– Polski konsument przez ostatnie 10 lat kupował mięso drobiowe najtaniej w całej UE. Jeśli pesymistyczny scenariusz dla branży drobiarskiej zrealizuje się i będą masowe bankructwa, to za kilka miesięcy nie tylko rynek zdominują zagraniczne koncerny, ale również mięso drobiowe trwale zdrożeje – zaznacza ekspert.

Warto też pamiętać o tysiącach miejsc pracy oraz podatkach płaconych przez branżę i jej otoczenie biznesowe. – Indykpol nie wchodząc w ostatnim czasie w nadmierne inwestycje oraz dzięki wdrożonej wcześniej restrukturyzacji jest przygotowany do kryzysu, chociaż na pewno jego przedłużanie się ograniczy nasze plany rozwojowe i inwestycyjne – komentuje Piotr Kulikowski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony