REKLAMACEDROB - KRAINA KRAKA - Baner Główny (23-29.03.2020)

Coraz bardziej intensywne tempo życia sprawia, że konsumenci szukają nowych pomysłów na szybką przekąskę. Ten trend doskonale widać w branży mięsnej.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 10% - Belka w artykułach (marzec-kwiecień 2020)
Trendem jest poszukiwanie przekąsek z dużą zawartością białka, co wynika z mody na zdrowy tryb życia

Trendem jest poszukiwanie przekąsek z dużą zawartością białka, co wynika z mody na zdrowy tryb życia

Brak czasu jest już dziś na tyle powszechnym zjawiskiem, że producenci muszą dostosować się do tempa życia konsumentów. Ci zaś często poszukują produktów do zjedzenia na szybko („w biegu”), które dostarczą porcji energii. Dlatego przybywa żywności w poręcznych, niewielkich opakowaniach, którą można zabrać ze sobą i zjeść w dowolnej sytuacji: w pracy, na spacerze, podczas jazdy samochodem.

Badania konsumenckie przeprowadzone przez agencję badawczą Mintel wykazują, że coraz więcej osób przyznaje, że je posiłki „w biegu”. W Polsce do szybkich śniadań przyznaje się 55 proc. konsumentów, lunchu – 60 proc., zaś 62 proc. poświęca jedynie parę chwil na zjedzenie kolacji. Podobne wskaźniki zanotowano w Niemczech, we Włoszech czy w Hiszpanii. Wyjątkiem jest Francja, gdzie konsumenci nie odchodzą od celebrowania posiłków – jest to część tamtejszej kultury.

W Polsce ten wzrost zainteresowania „mobilnymi” formatami przekąsek dotyczy głównie konsumentów w wieku 16-24 lata. Potrzebę rozwijania tego typu oferty widzi 21 proc. badanych, ale we wspomnianej grupie wiekowej to już znacznie większy odsetek – 29 proc. To najwyższy wynik spośród przebadanych krajów w Europie (dla porównania we Francji w tym przedziale wiekowym taka potrzebę deklaruje 19 proc. respondentów).

Ewolucja przekąskowa

Zmienia się także sama definicja przekąski. Dotychczas kojarzono ją przede wszystkim z produktami typu chipsy, batony czy orzeszki. Dziś to określenie jest dużo bardziej pojemne. Mintel przeanalizował wszystkie nowości, które trafiły do sprzedaży w Europie w 2015 roku wyróżniając te, w których pojawiały się sformułowania „snack”, „bite” lub „mini”. Najwięcej takich nowości było wśród produktów piekarniczych (36 proc.), na drugim miejscu były wyroby mięsne z 10 proc. udziałem. Słodycze i nabiał odpowiadały za 9 proc. przekąskowych nowości.

Widoczne jest poszukiwanie przekąsek z dużą zawartością białka. To jeden z efektów mody na zdrowy tryb życia. Wysokoproteinowe produkty znajdują zagorzałych zwolenników. Tym bardziej, że na pytanie zadane przez Mintel w I kwartale 2016 roku: „czy w porównaniu do poprzedniego roku w twojej diecie pojawiło się więcej produktów białkowych” twierdząco odpowiedziało aż 35 proc. badanych w Polsce, 33 proc. – w Hiszpanii, 31 proc. we Włoszech, a w Niemczech 22 proc. Producenci, także w branży mięsnej, szukają więc nowych rozwiązań, chcą zaskakiwać odbiorców niecodziennymi smakami. Stąd tak innowacyjne rozwiązania, jak przekąski oferowane z sosami i dipami, także takimi, które szybko można podgrzać w mikrofalówce, by otrzymać ciepłe danie. To również propozycje przygotowane na konkretne okazje, jako przystawki, dodatki do głównego posiłku, przekąski na imprezy czy piknikowe wyjazdy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 10% - Halfpage (marzec-kwiecień 2020)
do góry strony