REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)
Joanna Bohdanowicz Regionalny Dyrektor Sprzedaży Procter & Gamble Europa Centralna

Joanna Bohdanowicz Regionalny Dyrektor Sprzedaży Procter & Gamble Europa Centralna (Fot. materiał partnera)

Przyszło nam żyć w bardzo ciekawych czasach. Jesteśmy świadkami czwartej rewolucji przemysłowej, która coraz wyraźniej wpływa na sposób działania firm. Technologia ma olbrzymi wpływ na funkcjonowanie całego świata, zmienia ludzkie nawyki i oczekiwania. To wymusza na nas przyjmowanie nowych wzorców zachowań zarówno podczas interakcji społecznych, jak i zakupów. Co jest wyzwaniem, a co szansą dla branży dóbr konsumpcyjnych?

Nadążyć za konsumentem

Procter & Gamble (P&G) istnieje od 180 lat, codziennie służąc 5 mld konsumentów na całym świecie. Koncern nie po raz pierwszy przechodzi rewolucję przemysłową, starając się w jak najlepszy sposób wykorzystywać nowe rozwiązania. Dziś bardziej niż kiedykolwiek władzę sprawuje konsument. Dzięki technologii, szuka informacji o cechach czy dostępności produktów, dokonuje też zakupów w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Wymaga też więcej niż kiedykolwiek: chce kupować w sposób prosty i bezproblemowy na każdym etapie ścieżki zakupowej. Zadaniem firm jest sprostać tym wymaganiom.

Cyfrowa rewolucja redefiniuje branżę

A jak transformacja w przestrzeni cyfrowej wpływa na naszą branżę? Obecnie na całym świecie jest więcej telefonów komórkowych niż szczoteczek do zębów. Około 75% Europejczyków wykorzystuje telefon do tego, by dowiedzieć się więcej na temat produktu zanim dokona zakupu, a 80% weryfikuje oferty chodząc po hali sprzedaży stacjonarnego sklepu. Stały dostęp do urządzeń mobilnych sprawia, że granice pomiędzy światem online i offline są płynne i coraz mniej zauważalne. Ludzie przechodzą z jednej płaszczyzny do drugiej w zależności od tego, gdzie się znajdują i jakie mają potrzeby. Musimy być gotowi na zmianę sposobów komunikacji, budowania marek, dostarczenia informacji o produktach i propozycji handlowej w sieci. To stanowi oczywiście duże wyzwanie dla branży dóbr konsumpcyjnych, ale otwiera także wiele możliwości. A warto wiedzieć, że kupujący korzystający z wielu kanałów sprzedaży wydają trzy razy więcej niż ci, którzy są wierni tylko jednemu kanałowi.

Już nie tylko millenialsi wymuszają zmiany w komunikacji marek i procesie zakupowym. Znaczenia nabiera grupa 50+: z rosnącą siłą nabywczą i zaufaniem do marek, coraz chętniej wybiera zakupy online ze względu na wygodę. Według ostatnich prognoz, kanał e-commerce, będzie dalej rósł w tempie minimum dwucyfrowym.

Więcej nowości technologicznych

Nowoczesne technologie są motorem napędowym powstawania kolejnych przełomowych rozwiązań. Wielkimi krokami nadchodzi era zakupów sterowanych głosem. Marki staną przed nie lada wyzwaniem, ponieważ proces, który do niedawna był realizowany przy półce w sklepie, będzie się dokonywał w domu. Dodatkowo, dostawca tej usługi może się stać konkurentem zarówno dla producentów, jak i dla detalistów. Łącząc funkcjonalne produkty z technologią mobilną, będziemy w stanie stworzyć całkiem nowe usługi.

Joanna Bohdanowicz
Regionalny Dyrektor Sprzedaży Procter & Gamble Europa Centralna

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"