REKLAMAFord - Banner Główny

(fot. mat. prasowe)

Rośnie popularność transgranicznych zakupów internetowych. To jeden z podstawowych trendów, który odmienia oblicze polskiego rynku e-commerce - mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager Poland w PayU.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Różne badania pokazują, że zmienia się podejście Polaków do płatności. Jak te przemiany prezentują się z Pani perspektywy?

82 proc. Polaków ma dostęp do internetu. Jak wynika z badań Gemiusa, w tym roku ponad 50 proc. użytkowników internetu  kupiło coś w sieci. Około 23 proc. z nich zrobiło również zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. To jeden z najważniejszych trendów, jeśli chodzi o zachowania konsumenckie. Widzimy też, że polskie sklepy zaczynają coraz odważniej wychodzić na  rynki zagraniczne i staramy się wspierać je jak najlepiej w zakresie obsługi płatności. Znakomitym przykładem tego jest  eobuwie, które kieruje już swoją ofertę do kupujących z kilkunastu krajów w Europie. Na pewno rośnie otwartość klientów na zakupy typu cross border (transgraniczne) Jeśli pytamy konsumentów o spontaniczną znajomość marek internetowych, to oczywiście na pierwszych miejscach są: Allegro, OLX czy Ceneo. W dalszej kolejności zagraniczne Zalando – 11 proc. i platforma AliExpress – 10 proc., która co ciekawe prawie w ogóle nie wydaje w Polsce pieniędzy na marketing. Przyciąga jednak użytkowników licznymi promocjami, jak chociażby obchodzony 11 listopada wielki festiwal zakupów, znany potocznie jako ‘Dzień Singla’ oraz oczywiście niskimi cenami.

W przyszłości spodziewamy się, że Polacy będą kupowali jeszcze więcej za granicą, więc my musimy umożliwić im wygodne i bezpieczne płacenie za zakupy.  Dlatego obserwujemy, jak zmienia się zainteresowanie poszczególnymi metodami płatności i jakie są nowe potrzeby konsumentów. Pay-by-linki to wciąż dominująca metoda płatności, ale coraz większą popularności zyskuje BLIK i wszelkie płatności wykonywane na tzw. jedno kliknięcie, wykorzystujące instrumenty kartowe. Dla wygody użytkowników mobilnych w PayU udostępniamy również płatności za pomocą portfeli cyfrowych takich jak Google Pay czy Apple Pay. Udział płatności mobilnych w liczbie transakcji mocno rośnie. Nic dziwnego, podczas zakupów w sieci z urządzeń mobilnych korzysta już blisko 60 proc. klientów. Tyle, że na urządzeniach mobilnych płatności „pay-by-linkowe” nie są najwygodniejszym rozwiązaniem. Trzeba przepisać kod, zalogować się do systemu bankowego. Nie dziwi nas więc mocny wzrost BLIKa czy płatności zapisanymi kartami.

Płatności BLIKiem uruchomiła nawet Biedronka, czyli sieć, która płatności kartą wprowadziła dopiero w 2014 roku…

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony