REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)
Joanna Trzaska-Wieczorek Media & External Communications manager British American Tobacco Polska Trading

Joanna Trzaska-Wieczorek Media & External Communications manager British American Tobacco Polska Trading

– Walka z rozprzestrzenianiem wirusa wpływa na budowanie świadomości zdrowotnej konsumentów i może skutkować w przyszłości zwiększonym zainteresowaniem nowymi kategoriami, w tym podgrzewanym tytoniem i e-papierosami – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Joanna Trzaska-Wieczorek Media & External Communications manager British American Tobacco Polska Trading.

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

– To, co dzisiaj ma istotny wpływ na branżę, to regulacje związane z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego. Ograniczone zostały w znacznym stopniu możliwości sprzedaży produktów nowych kategorii. Z drugiej strony, już poza kwestiami związanymi bezpośrednio z pandemią, branża będzie zmuszona zmierzyć się z ograniczeniami wynikającymi z wdrażania ustawodawstwa unijnego, czyli zakazem handlu papierosami mentolowymi. Do tego dołóżmy presję, pod którą znajdują się takie podmioty, jak producenci liquidów. To prężni przedsiębiorcy, którzy w drugiej połowie roku muszą stanąć przed kolejnym wyzwaniem administracyjnym związanym z podatkiem akcyzowym. Wszystkie obostrzenia z tym związane, zarówno jeśli chodzi o procedury (składy podatkowe, używanie znaków akcyzy), jak i zabezpieczenia, dla niektórych mogą być po prostu karkołomne. I jeszcze jedna, niezwykle istotna sprawa: już nie postulat, ale apel #zostańwdomu zachęca do powrotu do pilnej dyskusji o tym, czy nie powinien – przynajmniej na jakiś czas – zostać zniesiony zakaz sprzedaży na odległość, który dzisiaj staje się realną alternatywą pozwalającą na zabezpieczenie potrzeb konsumentów. Dla naszego wspólnego zdrowia – mówi Joanna Trzaska-Wieczorek.

Jej zdaniem, na razie nie widać symptomów świadczących o tym, żeby dostępność produktów z portfolio BAT miała się zmienić. – A to dlatego, że pracują – przy zachowaniu wielopłaszczyznowej ochrony – fabryki w Augustowie (papierosy) i Rojowie (liquidy). Pandemia nie wpłynęła w sposób radykalny na sprawność samego systemu dystrybucji, choć trzeba zastrzec, że o ile nie ma problemów z dostępnością produktu wytworzonego, to spółka zauważa ograniczenia dystrybucji wynikające z doraźnych obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią. Staramy się je minimalizować wykorzystując wszystkie możliwe i zgodne z przepisami metody sprzedaży. Równolegle musimy przygotować się na to, że w maju znikną z półek papierosy mentolowe, co jest wynikiem  wdrażania unijnej dyrektywy, ale  zbiega się w czasie z konsekwencjami, jakie niesie ze sobą pandemia. Można sobie wyobrazić scenariusz, że dla małych przedsiębiorców, hurtowników, będzie to oznaczało dodatkowe obciążenie, jakim jest pozostanie z niesprzedanym produktem – mówi Joanna Trzaska-Wieczorek.

Obawia się ona także, że mniejszy dostęp do legalnych produktów będzie sprzyjał rozwojowi szarej strefy. – A patrząc z innej perspektywy, długofalowo, walka z rozprzestrzenianiem wirusa wpływa na budowanie świadomości zdrowotnej konsumentów i może skutkować w przyszłości zwiększonym zainteresowaniem nowymi kategoriami, w tym podgrzewanym tytoniem i e-papierosami. W tym miejscu trzeba wskazać na istotne utrudnienia wynikające z rozporządzeń wdrażanych w związku z pandemią. Punkty działające w ramach sieci eSmoking World zlokalizowane na terenie galerii handlowych (jeżeli ich powierzchnia sprzedaży jest większa niż 2000 metrów kwadratowych), muszą pozostać zamknięte. W sklepach została umieszczona informacja kierująca do strony internetowej www.esmokingworld.com,  gdzie można znaleźć pełną informację o tych placówkach sieci, które w myśl przepisów mogą działać. Jednak – jak zgodnie podkreślają przedstawiciele e-kategorii – wprowadzone obostrzenia znacząco utrudniły dostęp konsumentów do tych produktów – mówi Joanna Trzaska-Wieczorek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony